השתלת שיניים מחיר

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

השתלת שיניים מחירטיפול השתלת שיניים הוא בדרך כלל טיפול שאותו אנו עושים רק כשאין כל ברירה אחרת ולא בגלל שמדובר בטיפול לא אפקטיבי. ההיפך הוא הנכון – השתלת שיניים הוא אחד מטיפולי השיניים האפקטיביים ביותר, הן בהיבט האסתטי והן בהיבט התפקודי. יחד עם זאת, מדובר בהליך כירורגי שבמקרים רבים יכול להיות מלווה בלא מעט אתגרים ולכן נהוג לנסות ולפתור את הבעיה באמצעות אלטרנטיבות לא פולשניות, אלא אם כן אין ברירה אחרת. מן הסתם, בקבלת החלטה לגבי ביצוע השתלת שיניים מחיר הוא אחד הפרמטרים היותר חשובים ובשורות הבאות נדבר על נושא השתלות השיניים בכלל ועל נושא העלות בפרט.

 

השתלת שיניים מהי?

השתלת שיניים היא פרוצדורה כירורגית שמטרתה להחדיר ולעגן שתלים דנטליים בתוך עצם הלסת. שתלים אלה יוצרים את הבסיס או את הקונסטרוקציה, שעל גביה מורכב כתר. ההליך דומה לטיפול כתר, אלא שבמקרה הזה לא קיימת שן שאותה ניתן להפוך לקונסטרוקציה של הכתר ולכן נעשה שימוש בשתלים דנטליים ליצירת הבסיס שעליו ניתן יהיה להרכיב את הכתר. את השתלת השיניים ניתן לבצע היום באמצעות שורה ארוכה של טכניקות, אותן יש להתאים לכל מטופל בהתאם לאתגרי הטיפול בו. טיפול השתלה יכול להיבדל מטיפול אחר בשורה של גורמים ובראשם היקף ההשתלה (כמות השיניים/ שתלים), פעולות הכנה מקדימות נדרשות כמו השתלת עצם או הרמת סינוס, טכניקת ההשתלה ואופן ביצוע הטיפול (הרדמה כללית ביום אחד או סדרת טיפולים מלאה).

מה משפיע על מחירה של השתלת שיניים?

כפי שניתן להבין כעת, בביצוע השתלת שיניים מחיר הטיפול יכול להשתנות מאוד ממקרה למקרה בהתאם לפרמטרים שאותם פירטנו לעיל. הפרמטר המרכזי שמשפיע על העלות הוא כמובן מספר השתלים שאותם אנו רוצים להחדיר ללסת. שתל אחד לצורך התקנת שן אחת, יעלה לא יותר מאלפי שקלים בודדים, בעוד טיפול מקיף של שיקום הפה עם השתלת קשת שיניים שלמה, יכול לעלות עשרות אלפי שקלים. אבל כמות השתלים הדנטליים הוא לחלוטין לא הפרמטר היחיד שמשפיע על מחירה של השתלת שיניים. פרמטר חשוב ומרכזי נוסף הוא פעולות מקדימות שיש לבצע במטרה לאפשר את ההשתלה, אם כמובן, נדרשות פעולות כאלה. שתי הפעולות השכיחות ביותר בהיבט זה הן השתלת עצם בלסת התחתונה או הרמת סינוס שהיא השתלת עצם בלסת העליונה.

השתלות עצם נדרשות כאשר לא קיימת מסת עצם מספיקה אליה ניתן לעגן את השתלים. במקרה זה, עוד לפני שבכלל מחדירים את השתלים, יש לעבות את מסת העצם לרמה כזאת שאכן תאפשר את עיגון השתלים בהמשך הדרך. במקרים בהם גם השתלת עצם לא יכולה לסייע או שהיא בלתי אפשרית מכל סיבה שהיא, ניתן לבצע השתלת שיניים בזאלית, במסגרתה מעוגנים השתלים אל עצם השלד/ הגולגולת של הלסת, שהיא שכבת העצם העמוקה יותר ובמקרה זה, המחיר יכול להיות גבוה עוד יותר מכל אופציה אחרת של השתלת שיניים.

בביצוע השתלת שיניים מחיר ההשתלה יהיה מושפע גם ממודל הטיפול בסדרת טיפולים תחת הרדמה מקומית או במסגרת טיפול ביום אחד תחת הרדמה מלאה. טיפול תחת הרדמה מלאה הוא טיפול מורכב יותר, המחייב גם נוכחות של רופא מרדים מומחה ולכן יעלה יקר יותר. מצד שני, מדובר במודל טיפול יעיל מאוד, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט של חוויית הטיפול מצד המטופל.

לבסוף, בביצוע השתלת שיניים מחיר הטיפול שבו יהיה עליכם לשאת נקבע כמובן על פי זהותו של הרופא המבצע ושל המרפאה בה אתם עוברים את הטיפול. באפשרותכם לעבור טיפולי השתלת שיניים דרך קופת החולים במחירים מוזלים או דרך רופא פרטי בקליניקה פרטית. בערוץ הפרטי תוכלו למצוא פערי מחירים לא קטנים בין רופא לרופא, אם כי אתם לחלוטין לא רוצים לדחות אוטומטית כל הצעה שהיא יקרה יותר מאחרות ולרוב תוספת המחיר יכולה בהחלט לשקף רמת ביצוע גבוהה יותר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות יותר, שגם תבטחנה לכם תוצאות טובות יותר שתחזקנה מעמד לאורך שנים ארוכות יותר. בכל מקרה, אם אתם ניגשים למהלך של השתלת שיניים כולל בפה, עליכם לקחת בחשבון הוצאה כספית משמעותית ולהכין את התקציב לשם כך. השתלת שיניים היא פרוצדורה ניתוחית לכל דבר ועניין ומאחר והיא אינה מכוסה בביטוח הבריאות הממלכתי, אנחנו כאנשים פרטיים צריכים לשאת במלוא עלותה.

 

האם מחיר אמור להשפיע על בחירת הרופאהאם מחיר אמור להשפיע על בחירת הרופא?

בעולם אוטופי, היינו אומרים לכם שלא משנה כמה כסף מבקשים מכם, בביצוע השתלת שיניים מחיר הוא לא פרמטר שאמור להשפיע עליכם ואם צריך, אז מומלץ לשלם את המחיר הגבוה ביותר בכדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר. אלא שבעולם האמיתי צריך לזכור שני דברים מרכזיים: א' מחיר גבוה לא תמיד מצביע על רמת ביצוע גבוהה וב' אין דבר כזה שהמחיר לא משנה. כמו בכל מוצר או שירות אחר שאנו קונים, גם במקרה של השתלת שיניים מחיר הוא פרמטר חשוב ומרכזי שאותו עלינו לקחת בחשבון ועל אף שמדובר בבריאות שלנו ובאסתטיקה האישית שלנו, יש לנו תמיד מרחב של פשרות שאותן ניתן לעשות מבלי לפגוע בצורה דרמטית בתוצאות.

אז להתעלם מהמחיר לחלוטין זה לא נכון וגם לא מציאותי. מה שאתם כן רוצים לעשות הוא להניח לרגע את נושא המחיר בצד ולהתחיל לברר על רופאים מקצועיים ובעלי מוניטין בתחום הספציפי של השתלת שיניים. בהמשך הדרך, אם יתברר שתצטרכו לעשות הליכי טיפול ייחודיים ויוצאי דופן כמו הרמת סינוס או השתלה בזאלית, יהיה עליכם למקד את החיפוש שלכם סביב רופאי שיניים שמתמחים לא רק בביצוע השתלות שיניים אלא בהשתלות מהסוג הספציפי לו אתם זקוקים. בכל אופן, המטרה שלכם היא לאתר תחילה רופאים פוטנציאליים, שעליהם אתם יכולים למצוא המלצות חיוביות וחוות דעת מקצועיות טובות.

בשלב הזה אתם רוצים לברר אצל מספר רופאים כמה אמור לעלות הטיפול אותו אתם צריכים לעבור, אבל לא ברמה של בקשת הצעות מחיר. חשוב להבין שכאשר אתם יושבים מול רופא שיניים ונוצר ביניכם חיבור אמיתי ואתם סומכים עליו במאה אחוזים, סביר להניח שתהיו מוכנים להשקיע אקסטרה תקציב אם זה יידרש מכם. על כן, השוואת מחירים בתחום זה אינה מתבצעת כמו השוואת מחירים בבחירת אינסטלטור. יחד עם זאת, אתם בהחלט רוצים לקבל תמונה לגבי טווח המחירים הסביר והממוצע עבור הטיפול הספציפי שאתם עומדים לעבור ואת זה תוכלו לברר באמצעות פנייה למספר מרפאות כדי לבחון מהו טווח המחירים שהם גובים עבור טיפול מסוג זה.

בסופו של דבר, בביצוע השתלת שיניים מחיר הוא לא הפרמטר שאמור להכריע את הבחירה שלכם. מה שחשוב יותר הוא בחירת רופא מקצועי, מוצלח ומיומן שאיתו יש לכם חיבור אישי ומקצועי. השוואת המחירים ובירורי המחירים נועדו רק כדי להעניק לכם את הביטחון שאתם לא משלמים מחיר מופרז מדי כלפי מעלה ולא פחות חשוב מכך, מחיר מוזל מדי כלפי מטה, שגם זאת אופציה שיכולה לעורר סימני שאלה.

האם מומלץ לעבור השתלת שיניים בחו"ל?

אם אתם עומדים לעבור טיפול השתלת שיניים ולחוצים מעט בתקציב, סביר להניח ששמעתם על האופציה של השתלת שיניים בחו"ל במחיר נמוך יותר, לעיתים משמעותית מאשר בישראל. השאלה היא האם המחיר הזה לא מעיד על רמת ביצוע נמוכה יותר והתשובה היא בדרך כלל לא. מחירים נמוכים יותר לטיפולי השתלות שיניים בחו"ל נובעים בדרך כלל מרמת מיסוי נמוכה יותר ומרמת שכר נמוכה יותר מאשר בישראל ואין בכך כל אינדיקציה לפגיעה באיכות הטיפול. יחד עם זאת, ישנן בהחלט מדינות בהן לא כל כך משנה מהו המחיר, לא בטוח שאתם רוצים לעבור בהן טיפול כל כך רב משמעות, במיוחד אם מדובר במדינה בעלת פיקוח בריאותי שאינו עומד בסטנדרטיים מערביים.

בכל מקרה, על אף שבביצוע השתלת שיניים מחיר ההשתלה יכול להיות נמוך יותר בחו"ל, עליכם לקחת בחשבון את עלויות הנסיעה והשהות בחו"ל, לעיתים למשך מספר ימים וכן את המקרים בהם נדרשת חזרה למרפאה לצורך תיקונים, שיפורים ותחזוקה. במקרים רבים, הכדאיות הכלכלית של המחיר ההתחלתי המוזל בסופו של דבר מתבטלת גם ברמה הכלכלית וגם ברמה האישית. על כן, ככלל, נעדיף תמיד למצוא את הפתרון במסגרת גבולות ישראל – פה בישראל תוכלו ליהנות מרמה גבוהה מאוד של השתלות שיניים ורופאי שיניים מיומנים ומקצועיים לרוב. את המחיר צריך פשוט לשלם ומכיוון שמדובר בטיפול שעושים פעם בחיים, צריך פשוט להשלים עם ההוצאה הנדרשת, לעבור את הטיפול ולהמשיך הלאה עם שורת שיניים חדשות, אסתטיות וחזקות.

צריכים לבצע השתלת שיניים? המאמר הבא הוא בשבילכם. השתלת שיניים היא טיפול מורכב וחדשני שבו משתילים שתלים דנטליים מלאכותיים במקום השיניים הטבעיות. השתלת שיניים נדרשת במקרים שונים, כאשר השן הטבעית הרוסה ויש להחליף אותה. מהי השתלת שיניים וכמה היא עולה?  השתלת שיניים היא טיפול בו משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. מדובר בטיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפולים המובילים בשנים האחרונות. השתלים הדנטליים שמושתלים בחלל הפה מיועדים להחליף את השיניים הטבעיות כאשר עולה הצורך. במהלך השתלת השיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם, יחבר אותם ללסת וירכיב עליהם כתרים שיספקו מראה טבעי. על ידי השתלת שיניים המטופל יהנה ממראה טבעי, מתפקוד יעיל ואף יוכל ללעוס מזונות קשים, מה שלא מתאפשר עם שיניים תותבות. 

יש לקחת בחשבון שקיימים מצבים בהם לא ניתן לבצע כלל השתלת שיניים. אם יש בעיות מקומיות בלסת, חוסר עצם, מחלות כלליות או המטופל נוטל תרופות שפוגעות בריפוי העצם, תהיה בעיה לבצע השתלת שיניים. 

 

השתלת שיניים מחיר- מתי צריך?

השתלת שיניים הוא תהליך בו מחליפים את השיניים הטבעיות בשתלים דנטליים. אך מדוע יש צורך בכך? למעשה יש מספר סיבות שמצריכות השתלת שיניים. 

  • גיל- עם הגיל השיניים מתחילות לנשור והאיכות שלהן יורדת. במקום להשתמש בשיניים תותבות ניתן לבצע השתלת שיניים. 
  • לאחר עקירה- עקירה היא טיפול בו יש צורך לעקור את אחת השיניים בעקבות הרס או מחלת חניכיים. לאחר עקירה חשוב מאוד להחליף את השן שנעקרה על ידי שתל דנטלי ולבצע השתלה. 
  • לאחר אובדן שיניים- תאונה, פציעה, נפילה קשה, מכה אלימה ועוד עלולות לגרום לאובדן שיניים. כאשר השן נפגעת היא עלולה ליפול או להיפגע באופן קשה ולהצריך עקירה. במצבים כאלה יהיה צורך בהחלפת השיניים הטבעיות בשתלים דנטליים. 
  • אובדן עצם הלסת- כאשר מאבדים שיניים, הגוף מזהה שאין שיניים ומפסיק להעביר לאזור מחוסר השיניים חומרי בנייה ביולוגיים. חומרי הבנייה דרושים לעצם הלסת ולאחר זמן מה תיגרם נסיגת עצם הלסת והלסת תשקע. נסיגת עצם הלסת גורמת להשלכות אסתטיות ותפקודיות כאחד. במצב כזה ניתן לטפל בנסיגה על ידי חומר השתלה ייחודי ובסופו השתלת שיניים. 

 

השתלת שיניים מחיר- הכנה מקדימה 

לפני שמבצעים השתלת שיניים יש צורך בהכנה. לפני ההשתלה רופא השיניים יבצע הערכה כללית. במסגרת ההערכה הכללית יתבצעו גם צילומי רנטגן והרופא יבחן מספר אלמנטים שונים, בהם- המצב הרפואי של המטופל, תרופות שהמטופל נוטל, האם יש לו מגבלות מסוימות בשל מחלה כלשהי ועוד. במידה שיש צורך, המטופל ייקח לפני ההשתלה אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהום. לאחר מכן, רופא השיניים יבדוק מה מצב עצם הלסת ביחס למספר השיניים החסרות ואם יש צורך בתהליך קליטת עצם לפני ההשתלה. 

 

השתלת שיניים מחיר- כיצד מתבצעת?

השתלת שיניים מתבצעת בדרך כלל תחת הרדמה מקומית. ברוב המקרים המטופל יוכל לחזור לביתו כבר באותו היום. עם זאת יש לקחת בחשבון שקיימים מצבים בהם יש צורך לבצע השתלת שיניים תחת הרדמה כללית. במצב של מחלות קשות, פחד מטיפולי שיניים, במקרים בהם יש צורך לשלב טיפולי שיניים נוספים ועוד. על מנת לבצע הרדמה כללית יש צורך בנוכחות של רופא מרדים, בציוד מתאים ובחדר ניתוח מתאים. לכן, לא בכל מרפאה מבצעים השתלת שיניים בהרדמה כללית. 

בהשתלת שיניים, רופא השיניים למעשה מבריג את השתלים הדנטליים לתוך עצם הלסת. לאחר הברגת השתלים הדנטליים, רופא השיניים יכסה את השתל הדנטלי עם רקמת חניכיים. כעבור מספר חודשים, רקמת החניכיים כיסתה את השתל וסביב השתלים הדנטליים צומחת עצם. בשלב זה ניתן לעבור לשלב האחרון של ההשתלה ולהתקין את הכתר. הכתר הוא למעשה החלק הנראה לעין בשתל הדנטלי והוא מהווה את התחליף לכותרת השן החשופה. בדרך כלל הכתר יהיה עשוי חרסינה וייראה ממש כמו שן טבעית. 

מומלץ להגיע ליום ההשתלות עם מלווה שיוכל להסיע אתכם לאחר הטיפול, שכן לפעמים לא מצליחים לנהוג. כמו כן חשוב להשאיר את היום למחרת פנוי על מנת שתוכלו לנוח.

 

השתלת שיניים מחיר- גורמים המשפיעים על המחיר

המחיר של השתלת שיניים הוא לא קבוע והוא משתנה בהתאם לגורמים שונים. ריכזנו לכם את הגורמים שישפיעו על המחיר של השתלת שיניים- 

  • הרופא- מי הרופא המטפל? קודם כל יש לבחור בין רופא פרטי לבין רופא מטעם קופת חולים. כמו כן, במידה שבחרתם ברופא פרטי יהיו הבדלים בין רופא מוכר, מבוקש ובעל ניסיון לבין רופא מבוקש פחות. יש לקחת בחשבון שלכל רופא תוכנית פעולה אחרת שעלולה גם היא להשפיע על המחיר. 
  • מצב רפואי- מה המצב הרפואי של המטופל? כל מטופל מגיע במצב רפואי אחר שמצריך טיפולים שונים ותוכנית פעולה שונה. לדוגמא, אצל מטופל שצריך גם השתלת עצם במסגרת ההליך המחיר צפוי לעלות בהתאם. 
  • השתל- מה סוג השתל הדנטלי? קיימים שתלים דנטליים מסוגים שונים, כאשר ההבדלים באים לידי ביטוי גם במחיר. יש מטופלים שיכולים להסתפק בשתל זול יותר ויש כאלה שהמצב הבריאותי שלהם מחייב שתל איכותי יותר וכתוצאה מכך יקר יותר. 
  • הכתר- מה סוג הכתר? קיימים סוגים שונים של כתרים, אשר חלקם יקרים יותר וחלקם פחות. הכתר הוא החלק שרואים ולכן מומלץ לשחור בכתר איכותי שנראה טבעי ככל הניתן. 

 

השתלת שיניים מחיר- אז כמה זה עולה?

כפי שהבנו, קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של השתלת שיניים מאחר שהמחיר משתנה בהתאם לגורמים שונים. באופן ממוצע, המחיר להשתלת שיניים ינוע בין 700 שקלים לבין 4,500 שקלים לשתל, כמובן בהתאם לגורמים שציינו כאשר במרכזם סוג השתל שנבחר. 

ההמלצה שלנו היא לגשת למספר רופאים שונים ולקבל הצעות מחיר על מנת לקבל מושג כללי על המחירים בשוק ועל ההבדלים בין השתלים או הכתרים השונים. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!