השתלת שיניים לסת תחתונה

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים לסת תחתונההשתלת שיניים היא פרוצדורה רפואית כירורגית וככזאת דורשת רמת מומחיות גבוהה מאוד, לא משנה אם היא מבוצעת בלסת העליונה או בלסת התחתונה. נהוג לחשוב שהשתלה בלסת העליונה עשויה להיות מורכבת יותר לאור הקרבה לסינוסים של הגולגולת ובמקרים מסוימים זה גם נכון. יחד עם זאת, הלסת התחתונה מאופיינת גם היא באתגרים לא פשוטים כמו עצבים חשובים העוברים במקום ועלולים להיפגע במהלך ההשתלה. בהתאם לכך, השתלת שיניים לסת תחתונה, חשוב שתתבצע אצל הרופא המתאים ובטכנולוגיה המתאימה.

 

השתלת שיניים היא השתלת שיניים

ככל שתצללו עמוק יותר אל תוך עולם השתלות השיניים, תגלו רמה הולכת וגוברת של מורכבות עם שלל עמדות ודעות לגבי רמת המורכבות והסיכון בכל סוג של השתלה וישנם לא מעט סוגים כאלה. בסופו של דבר, חשוב לזכור שהשתלת שיניים היא פרוצדורה רפואית כירורגית המגלמת בתוכה אתגרים רפואיים מן המעלה הראשונה, וזה לחלוטין לא משנה אם היא מבוצעת בלסת התחתונה או בלסת העליונה. ישנם כמובן אתגרים ייחודיים לכל סוג של השתלה ואליהם בהחלט יש להתייחס לפני ותוך כדי הטיפול. כך למשל, אם אתם מעוניינים לבצע השתלת שיניים בלסת העליונה וחסרה לכם מסת עצם לעיגון השתלים, ייתכן שתצטרכו לעבור הליך של הרמת סינוס לצורך השתלת עצם לסת. הליך זה עלול להיחשב למאתגר ובגינו, דרך אגב, נוצר הרושם שהשתלה בלסת העליונה היא מורכבת יותר מאשר השתלת שיניים לסת תחתונה.

מן הצד השני, גם בלסת התחתונה מגולמים אתגרים רבים כמו עצבים העוברים במקום, פגיעה באברים הקשורים לחוש הטעם וכמובן מורכבויות כלליות הקיימות בכל הליך כירורגי. אז אולי במקרה של השתלת שיניים לסת תחתונה, הסינוס שלכם לא בסכנה אבל זה לא אומר שאפשר לבצע אותה בצורה שרירותית וללא המיומנות הנדרשת. השתלת שיניים היא השתלת שיניים ובכל סוג של השתלה, אתם רוצים להבטיח שאת סכין המנתחים אוחז איש מקצוע מיומן, מדויק, מסור ואחראי.

כיצד מבוצעת השתלת שיניים לסת תחתונהכיצד מבוצעת השתלת שיניים לסת תחתונה?

התהליך של השתלת שיניים בכל אחת מן הלסתות, הוא תהליך שהיום ניתן להגדיר אותו כקצר מאוד, אבל לא בגלל שהוא אינו מורכב, אלא בזכות מערכות ממוחשבות וטכניקות טיפול מגובשות המאפשרות להשלים את כל הליך התכנון והביצוע בצורה מהירה מאוד. בשלב ראשון של התהליך, מבוצעת הדמיה מלאה של פיו של המטופל, אותה מזין הרופא אל המחשב במטרה לבצע תכנון יסודי וברמת דיוק גבוהה יותר מאי פעם. הדמיה זו מסייעת לרופא לזהות נקודות מיטביות להחדרת השתל, לקבל החלטה לגבי העומק הנדרש של השתל, הזווית שלו והקוטר שלו. כמו כן, בשלב הזה יכול הרופא לזהות חוסר בעצם הלסת ולקבל החלטה לגבי אופן הטיפול. במקרה של השתלת שיניים לסת תחתונה, השתלת עצם הוא הליך יחסית פשוט וזאת כאמור, לאור היעדר הקירבה לסינוס הגולגולת.

השתלת עצם דורשת כמובן תקופת החלמה והתגבשות של מסת העצם ולכן לאחר השתלת עצם נדחית ההשתלה עצמה למועד מאוחר יותר כעבור מספר חודשים ואף יותר. בהנחה שעצם הלסת נמצאה בעלת המסה המספקת לביצוע השתלת שיניים לסת תחתונה, מתחיל הליך תכנון ההשתלה בצורה ממוחשבת. בתהליך זה נקבע מספר השתלים, המיקום המדויק של כל אחד מהם, העומק של כל אחד מהם, הזווית וכמובן הקוטר. מכאן, נותר רק לבצע את ההליך הכירורגי שאותו ניתן לבצע בשני מודלים. המודל הרגיל כרוך בסדרה של טיפולים קצרים, כל פעם לצורך ביצוע השתלה של שתל אחד. לחילופין, ניתן לבחור במודל של השתלת שיניים ביום אחד שהיא לרוב השתלת שיניים תחת הרדמה כללית, ובמסגרת הטיפול ניתן למעשה לרכז את כל סדרת הטיפולים הנדרשת להשלמת ההליך כולו, כך שבסוף הטיפול יוצא המטופל עם סט חדש של שיניים זמניות. השיניים הזמניות תלוונה את המטופל למשך מספר חודשים ולאחר התאקלמות סופית של השתלים, תוחלפנה השיניים הזמניות בשיניים קבועות, מהן יוכל המטופל ליהנות למשך מספר עשורים קדימה. 

השתלת שיניים לסת תחתונה – היכן נכון לעבור את הטיפול?

ככלל, השתלת שיניים בכל אחת מן הלסתות אינה דורשת התמחות ספציפית בלסת הספציפית. יחד עם זאת, בכל אחת מן הלסתות תיתכנה פרוצדורות שונות שתידרשנה לביצוע ובמקרים מסוימים בהחלט ישנה חשיבות לניסיון של הרופא המטפל בפרוצדורות אלה ובלסת הספציפית. יחד עם זאת, בבחירת רופא מטפל אתם לא צריכים להכניס את עצמכם לעומק הפרמטרים הללו ומה שאתם רוצים להתמקד בו הוא רמה מקצועית גבוהה, מוניטין גבוה בתחום של השתלות שיניים בכלל וחיבור אישי בינכם ובין הרופא המטפל. אם מצאתם רופא כזה, אתם בהחלט רוצים לעבור אצלו את הטיפול גם אם זה כרוך בתקציב מעט יותר גבוה ולא תמיד זה המצב, לעיתים גם להיפך.

ככלל, הן במקרה של השתלת שיניים לסת תחתונה והן במקרה של השתלה בלסת העליונה ובכלל, מחיר הוא לא פרמטר שאמור להכריע את ההחלטה שלכם. הוא בהחלט אמור להילקח בחשבון ולהנחות אתכם בתהליך הבחירה, אבל בסופו של דבר, אם אתם מזהים רופא לא מספיק מקצועי ולא מספיק מיומן, זה לא משנה עד כמה המחיר שהוא מציע לכם הוא נמוך ולהיפך – אם מצאתם רופא מצוין, מיומן, עליו קיבלתם המלצות חמות וחוות דעת מקצועיות חיוביות, עשו את המאמץ לגייס את התקציב הנוסף הנדרש ובלבד שההשתלה שתבצעו, אכן תשרת אתכם למשך כמה שיותר עשורים קדימה ותעניק לכם את החיוך היפה ביותר ואת חוויית הלעיסה הקלה ביותר. כמו כן, בביצוע השוואת מחירים, חשוב לוודא שאתם משווים תפוח לתפוח – לא כל השתלת שיניים לסת תחתונה מבוצעת באותה צורה וכוללת את אותם רכיבי טיפול ולכן, בהשוואה בין מספר גורמים מקצועיים, חשוב לוודא שאתם משווים את אותה חבילת טיפול בדיוק.

השתלת שיניים בלסת התחתונה יכולה להתבצע במספר מקרים. פעמים רבות, בלסת התחתונה נוצר מחסור בעצם הלסת ואז יש צורך בטיפולים מיוחדים. על השתלת שיניים בלסת תחתונה נרחיב במאמר הבא. 

 

השתלת שיניים לסת תחתונה- מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא טיפול בו משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. מדובר בטיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפולים המובילים בשנים האחרונות. השתלים הדנטליים שמושתלים בחלל הפה מיועדים להחליף את השיניים הטבעיות כאשר עולה הצורך. במהלך השתלת השיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם, יחבר אותם ללסת וירכיב עליהם כתרים שיספקו מראה טבעי. על ידי השתלת שיניים המטופל יהנה ממראה טבעי, מתפקוד יעיל ואף יוכל ללעוס מזונות קשים, מה שלא מתאפשר עם שיניים תותבות. 

ישנם מקרים בהם השתלת שיניים רגילה לא מתאימה למטופל מאחר שיש לו עצם דקה מדי בלסת התחתונה או שאין עצם לסת בכלל. במצב כזה יש צורך בביצוע השתלת שיניים בזאלית. 

 

השתלת שיניים לסת תחתונה- מחסור בעצם הלסת

כאשר מאבדים שיניים, הגוף מזהה שאין שיניים ומפסיק להעביר לאזור מחוסר השיניים חומרי בנייה ביולוגיים. חומרי הבנייה הללו, דרושים לעצם הלסת ולאחר זמן מה תיגרם נסיגת עצם הלסת והלסת תשקע. נסיגת עצם הלסת גורמת להשלכות אסתטיות ותפקודיות כאחד. במצב כזה ניתן לטפל בנסיגה על ידי חומר השתלה ייחודי ובסופו השתלת שיניים.

מחסור בעצם הלסת נוצר מסיבות שונות ביניהן מחלות חניכיים, דלקת באזור שורשי השיניים, גיל מתקדם, עקירת שיניים או חבלה בשן. כאשר יש מחסור בעצם הלסת לא ניתן לבצע השתלת שיניים בשיטה הרגילה ויש צורך בטכניקות חלופיות. 

 

השתלת שיניים לסת תחתונה- השתלת עצם

כאשר יש מחסור בעצם הלסת התחתונה יש צורך לבצע השתלת עצם לפני ביצוע השתלת שיניים בלסת תחתונה. השתלת עצם מתבצעת על ידי חומר השתלה ייחודי. במהלך התהליך למעשה משתילים תחליף עצם שקולט את השתל ומייצב אותו. ניתן להשתמש בתחליף עצם ממקורות שונים כמו עצם עצמית של המטופל, עצם ממקור אדם, עצם מן החי או עצם מלאכותית. בהתאם למקרה הספציפי הרופא יבחר את מקור העצם המתאים ביותר. 

השתלת עצם מתבצעת בהרדמה מקומית וכוללת חשיפה של עצם הלסת, השתלת תחליף עצם ותפירה של המקום. לאחר השתלת העצם תתבצע השתלת שיניים בלסת התחתונה. 

 

השתלת שיניים לסת תחתונה- השתלה בזאלית

השתלת שיניים בזאלית היא טכניקה דרכה ניתן לבצע השתלת שיניים אצל מטופלים הסובלים מחוסר בעצם הלסת התחתונה. מדובר בטכניקה חדשה יחסית שהפכה לנפוצה מאוד. בהשתלת שיניים בזאלית למעשה משתילים שתלים בזאליים. שתלים אלה אינם מורכבים על בורג כמו שתלים דנטליים רגילים, אלא על מעין דיסקים מאונכים בעלי צורה גאומטרית מיוחדת. מאחר שאין עצם לסת, אין מקום לחבר אליו את השתלים הרגילים. בזכות הצורה הייחודית של השתלים הבזאליים ניתן להרכיב אותם אל הלסת על ידי החדרה צדדית אל רקמת החניכיים ולא בהברגה. כך ניתן להשתמש בהם על מטופלים ללא עצם לסת תחתונה. שתלים אלה מתאימים להשתלה על אנשים מחוסרי עצם לסת ועל בני הגיל השלישי. 

 

השתלת שיניים לסת תחתונה- היתרונות של השתלה בזאלית

השתלת שיניים בזאלית היא טכניקה מתקדמת ויעילה במיוחד הכוללת מספר יתרונות בולטים-

  • משך הטיפול- כאשר מבצעים השתלת שיניים בזאלית משתמשים בשתלים בזאליים. השתלים הבזאליים ניתנים לביצוע בזמן קצר משמעותית משתלים דנטליים רגילים. כך לאחר מספר ימים המטופל יוכל לסיים את הטיפול. לעומת זאת, השתלת שיניים רגילה עלולה לקחת מספר חודשים והכנות שונות. 
  • טיפול אחד- כאשר מבצעים השתלת שיניים בזאלית, ניתן לוותר על טיפולים אחרים ועל הליכים רפואיים אחרים. בזכות השתלה זו אין צורך בהשתלת עצם, הרמת סינוס והליכים אחרים שנדרשים לעתים בהשתלה רגילה. 
  • יציבות- השתלת שיניים בזאלית מתבצעת על ידי שתלים בזאליים. השתלים הבזאליים הבנויים בצורת דיסק מאונך נחשבים לשתלים יציבים. לעומת השתלים הרגילים בצורה הבורג, השתלים הבאזליים ידועים כשתלים שמחזיקים מעמד לשנים ארוכות. 
  • פיזור העומס- השתלת שיניים בזאלית מאפשרת לפזר את העומס בפה בצורה טובה יותר. השתלים הבזאליים מיועדים להתמודדות עם מחסור בעצם הלסת ולכן הצורה שלהם מאפשרת לפזר את העומס בפה באופן יעיל. 
  • סיכונים- על ידי השתלת שיניים בזאלית ניתן למנוע סיכונים מיותרים ופגיעות אפשריות בעצב הלסת או בעיוות הפנים. 
  • החלמה- ההחלמה של השתלת שיניים בזאלית היא החלמה דומה להחלמה לאחר השתלת שיניים רגילה. בדרך כלל בחודשים הראשונים יש להימנע מאכילת מאכלים קשיחים ולאחר מכן ניתן לחזור לשגרה והשימוש בשיניים הופך לטבעי. 

 

השתלת שיניים לסת תחתונה- מחיר

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של השתלת שיניים בלסת התחתונה מאחר שהמחיר משתנה בהתאם לגורמים שונים.

  • הרופא- מי הרופא המטפל? קודם כל יש לבחור בין רופא פרטי לבין רופא מטעם קופת חולים. כמו כן, במידה שבחרתם ברופא פרטי יהיו הבדלים בין רופא מוכר, מבוקש ובעל ניסיון לבין רופא מבוקש פחות. יש לקחת בחשבון שלכל רופא תוכנית פעולה אחרת שעלולה גם היא להשפיע על המחיר. 
  • מצב רפואי- מה המצב הרפואי של המטופל? כל מטופל מגיע במצב רפואי אחר שמצריך טיפולים שונים ותוכנית פעולה שונה. לדוגמא, האם עדיף לבצע השתלת עצם בלסת התחתונה או השתלת שיניים בזאלית? המחיר צפוי להשתנות בהתאם. 
  • השתל- מה סוג השתל הדנטלי? קיימים שתלים דנטליים מסוגים שונים, כאשר ההבדלים באים לידי ביטוי גם במחיר. יש מטופלים שיכולים להסתפק בשתל זול יותר ויש כאלה שהמצב הבריאותי שלהם מחייב שתל איכותי יותר, כמו שתל בזאלי, וכתוצאה מכך יקר יותר. 
  • הכתר- מה סוג הכתר? קיימים סוגים שונים של כתרים, אשר חלקם יקרים יותר וחלקם פחות. הכתר הוא החלק שרואים ולכן מומלץ לשחור בכתר איכותי שנראה טבעי ככל הניתן. 

באופן ממוצע, המחיר להשתלת שיניים ינוע בין 700 שקלים לבין 4,500 שקלים לשתל, כמובן בהתאם לגורמים שציינו כאשר במרכזם סוג השתל שנבחר. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!