השתלת שיניים למבוגרים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים למבוגריםבעיות שיניים בגיל השלישי הן בעיות נפוצות עקב ירידה בתפקוד של הגוף שלנו ובלאי טבעי. השתלת שיניים למבוגרים בעבר לא הייתה מוכרת בכלל, הפתרון היחיד הקיים היה שיניים תותבות שהן יכולות באמת להיות פתרון במקרים מסוימים, אך היום יש כל כך הרבה תחליפים אשר מציעים ללקוח יתרונות מגוונים שחובה להכיר את כל אפשרויות השתלת שיניים למבוגרים. 

 

מתי צריך השתלת שיניים למבוגרים?

השתלת שיניים למבוגרים יכולה לקרות עקב מגוון סיבות, לכל אחת מהסיבות יש להתייחס באופן אחר וכמובן, טרם השתלת שיניים למבוגרים יש להגיע לרופא מומחה אשר בוחן את הטיפול הרלוונטי לכם. לרוב, כאשר מדובר על האוכלוסיה הבוגרת נרצה להימנע ככל הניתן מהשתלת שיניים בהרדמה מלאה. הנה כל הסיבות בגללן יש צורך בהשתלת שיניים:

  • פגיעה – בגיל השלישי הגוף הוא הרבה יותר עדין, כל נפילה קטנה או פגיעה ואפילו לעיסה של דבר קשה יכול להוביל לפגיעה בשן אשר השלמה לא תעלה את העבודה. במקרים של פגיעה בשן ייתכן ותאלצו להגיע לטיפול השתלת שיניים אשר יוכל להועיל לכם ולהגן עליכם מפני פגיעות עקב חולשה של השן. 
  • בלאי – בגיל השלישי הגוף שלנו כבר הוא עם בלאי טבעי, לאנשים מסוימים זה יכול לקרות בגיל 80, לאחרים זה יכול לקרות בגיל 60 ומתחת לגיל זה. הבלאי הטבעי יכול להצביע על כאבים בשן אשר מחייבים בעקירה ומיד לאחר מכן ניתן יהיה להמשיך בתהליך השתלת שיניים למבוגרים. איבוד שיניים עקב בלאי של הגוף יכול להוביל לבעיות תפקודיות ואסתטיות, מה שעלול לפגוע באורח החיים של אותו מבוגר. בלאי יכול לבוא לידי ביטוי בדלקות, איבוד שיניים, נסיגת חניכיים ועוד. 
  • נזק מתמשך – אנשים מעשנים, צריכה גבוהה של אלכוהול, הזנחת השיניים, כל אלה יכולים להוביל לפגיעה בשן. כאשר אנחנו צעירים אנו לא שמים לב לבלאי שנוצר מיום ליום, אך בגילאים בוגרים יותר האופן בו התנהגנו במשך העשורים האחרונים יכול להוביל אותנו להשתלת שיניים. שימו לב, כמעט ולא נמצא היום אנשים בגיל השלישי עם השיניים הטבעיות שלהם, זה גם נתון שחשוב להכיר. 

תהליך השתלת שיניים למבוגרים

השתלת שיניים למבוגרים הוא תהליך יותר רגיל וסבלני מאשר השתלת שיניים לגילאים צעירים יותר. טיפול השתלת שיניים מעניק פתרון לכל מי שסובל מבעיה אסתטית ותפקודית בכל גיל, אך בחירת התהליך היא הקריטית. ישנן שיטות שונות להשתלת שיניים, השתלת שיניים ביום אחד, all on 4 ועוד. בהתאם למצבו של המבוגר אנו נדע איזו שיטה היא המתאימה ביותר, במקרים רבים של סוכרתיים, לחץ דם חריג או כל תסמין רפואי אחר נרצה להימנע מהרדמה מלאה. שימו לב, בתי חולים פרטיים ראשיים לבצע הרדמה מלאה רק תחת תנאים מסוימים שאינם זהים לתנאים של בתי חולים מוכרים ולכן, יש להגיע אך ורק למקום מקצועי אשר עומד בתקנים של משרד הבריאות ומתלווה את ההשתלה רופא מרדים מומחה. 

 

השתלת שיניים למבוגרים היא מאתגרת יותר, גם מבחינת הבירוקרטיה סביב התהליך עצמו וגם התהליך עצמו כאשר עצמות החניכיים הן בדרך כלל רכות ולכן, ההשתלה חייבת להיות מבוצעת על ידי רופא מומחה. בכל הנוגע לבירוקרטיה סביב הגעה לתהליך, ישנם קשישים רבים אשר חיים בבתי אבות או שאין להם אפשרויות סיעוד מורחבות והם בעלי הגבלת תנועה. חשוב למצוא מרפאה מקצועית אשר תעניק לאותו מבוגר את אפשרויות ההגעה לבית החולים, צוות המרפאה יוכל להעניק לרוב מענה לבעיה.

 

השתלה דנטלית למבוגרים השתלה דנטלית למבוגרים 

השתלה דנטלית למבוגרים הוא תהליך של השתלת שיניים תחת הרדמה מקומית ככה שהמטופל לא חש בכלום במהלך הטיפול. ישנם יתרונות וחסרונות להשתלת דנטלית, אך בקרב מבוגרים היא השיטה הנפוצה והבטוחה ביותר. בתום ההשתלה יקבל המטופל שיניים חזקות ויציבות אשר מאפשרות לו ללעוס ולאכול בצורה חופשית ובטוחה. כפי שציינו, יש שיטות שונות להשתלה דנטלית, אך השיטה הנכונה היא נקודתית למעט מקרים בהם אותו אדם יכול לעבור הרדמה כללית ואז נרצה לבחור בשיטה מזורזת יותר – השתלת שיניים ביום אחד. השיטה מקנה למטופל שתל דנטלי שמחליף את בסיס השן הפגועה, מעין בורג אשר מחובר לעצם הלסת ועליו נמצאת השן. ישנן יתרונות רבים להשתלה דנטלית:

 

  • יציבות – בניגוד לאפשרויות אחרות, השתלה דנטלית מקנה למבוגר שיניים חזקות, קבועות ויציבות. השיניים אינן מקשות על הלעיסה, אין מגבלה כלשהי וניתן להתנהג בצורה רגילה לחלוטין כמו עם שיניים טבעיות. 
  • תהליך – התהליך עצמו יהיה בהרדמה, בין אם מדובר על הרדמה כללית או אזורית. המטופל לא חש כלום במהלך התהליך ולאחר מכן יעבור שיקום בבית חולים פרטי בו טופל. השיקום יכול להיות יום אחד ויכול להיות גם כמה ימים בהתאם למצבו של המטופל, גילו והאם יש לו מענה רפואי בבית. בדרך כלל לאחר הטיפול יוכל המטופל לחזור לביתו ולכל שאלה רפואית יוכל ליצור קשר עם המרפאה.
  • זכויות – בני הגיל השלישי זכאים לזכויות רבות בכל הנוגע לטיפולי שיניים במסגרת הביטוח הרפואי. ישנן עמותות רבות אשר יכולות לספק לכם את כל המידע הנוגע לזכויות שלכם וכמו כן, תוכלו לפנות לייעוץ במרפאה בה אתם מטופלים כדי להכיר את כל הזכויות שלכם.

מה בנוגע לשיניים תותבות?

אז מה רע באמת בלבחור בשיניים תותבות? שיניים תותבות הן בחירה של אנשים מסוימים, אך לרוב הבחירה נובעת מחוסר ידע, הפתרון של שיניים תותבות הוא מיושן. שיניים תותבות הן תחליף מלאכותי, תותבת שלמה נשלפת והן לרוב עשויות מאקריל הנשען על עצמות הלסת והחניכיים. החיסרון בדבר הוא שלא מדובר על שיניים קבועות, הן יכולות ליפול במקרים מסוימים, רבים מציינים כי שיניים תותבות מלוות בכאבים וחוסר נוחות במקרים מסוימים, לוקח זמן רב להתרגל ללעיסה עם שיניים תותבות וישנם מזונות קשים שלא ניתן ללעוס בעזרת שיניים תותבות. לכן, הבחירה בשתלים דנטליים היא עדיפה על פני שיניים תותבות. 

 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!