השתלת שיניים לילדים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים לילדיםאובדן שיניים אצל ילדים הוא לא אירוע שכיח במיוחד, אבל הוא בהחלט קורה. אובדן שיניים כזה יכול להיגרם בגלל נטיות גנטיות, מחלת חניכיים או הזנחה של מצבי עששת וכן עקירות, שבירת שן וכן הלאה. במקרה של אובדן שן אצל ילדים, המחשבה הראשונה שעולה אצלנו באופן טבעי היא המחשבה על האופציה לבצע השתלת שיניים, שיחליפו את השיניים החסרות, אלא שהדברים אינם פשוטים כפי שהיינו רוצים. השתלת שיניים לילדים היא אינה מומלצת כלל ועיקר ובשורות הבאות נספר לכם מדוע, החל מאיזה גיל מומלץ להתחיל לבצע השתלות שיניים ומהן האלטרנטיבות.

 

השתלת שיניים לילדים – האם זה בכלל אפשרי?

ובכן, אם אנחנו שואלים את השאלה ברמה הטכנית, אז ברמה הטכנית התשובה היא בהחלט כן. ברמה הטכנית ניתן בהחלט לבצע קדח בלסת פיו של הילד, לעגן שתל דנטלי ולהרכיב עליו כתר חרסינה. אם אנחנו שואלים את השאלה ברמה המהותית, התשובה היא לא, כלומר על אף שאפשר לבצע את ההשתלה ברמה הטכנית, זה לא נכון לבצע אותה בפועל. אם הילד שלכם סובל מחוסר של שן או שיניים, ישנן תמיד אלטרנטיבות שאותן ניתן ליישם עד שיגיע הילד לגיל שבו כבר אפשר ונכון לבצע השתלת שיניים.

מדוע לא נכון לבצע השתלת שיניים אצל ילדים ובאיזה גיל זה הופך לנכון?

כמו בסוגים רבים נוספים של טיפולים רפואיים ואסתטיים, גם בתחום של השתלת שיניים, קיימת מגבלת גיל מינימום לקבלת הטיפול מהסיבה הפשוטה שהילד עוד לא הגיע לשיא התפתחותו הפיזית. בהקשר הספציפי של השתלת שיניים, עצמות השלד של ילדים ממשיכות להתפתח עד שיא גיל ההתבגרות ובמצב זה, כל שתל דנטלי בלסתו של הילד יכול לפגוע בתהליך הצמיחה התקין של הלסת, למנוע משיניים סמוכות צמיחה תקינה או צמיחה בכלל ולעיתים אף לגרום לדפורמציות של הלסת. הגיל המוקדם ביותר בו מומלץ לבצע השתלת שיניים לילדים הוא 15 אצל בנות ו-17 אצל בנים. הסיבה לכך היא שעד גילאים אלה אצל שני המינים השונים, ממשיכות עצמות הלסת להתפתח ורק לאחר גיל זה ניתן לבצע הליכים מורכבים לטווח הארוך כמו השתלת שיניים.

 

אז מהן האלטרנטיבות?

ובכל זאת, אחרי כל מה שאמרנו עד כה, עדיין מדובר במצב בו לילד חסרה שן. חוסר בשן יכול לפגוע ביכולת הלעיסה בצד אחד ובטווח הארוך להטיל עומס רב מדי על הצד השני של הפה והוא יכול גם לגרום למפגע אסתטי משמעותי, במידה ומדובר בשן קדמית. אז מה עושים? ובכן, המטרה שלנו היא לאפשר לילד ליהנות מהשלמה של השן החסרה תוך פגיעה מינימלית בשיניים הסמוכות. במידה והשן שבורה, ניתן פעמים רבות להשחיז אותה ולהפוך אותה לקונסטרוקציה שתשמש להתקנת כתר על גבי השן ובכך לפתור את הבעיה לחלוטין. במידה והשן חסרה לחלוטין, האופציה של כתר הופכת לגשר כתר, כלומר סט של מספר שיניים הנשענות על שיניים בריאות אחרות. אופציה זו נחשבת למאוד אפקטיבית, אך אינה מומלצת בגיל קטן, שכן לצורך עיגון הגשר, יהיה עלינו להשחיז שיניים בריאות לחלוטין שעל גביהן יותקן הגשר, מה שיגרום נזק לשן בריאה לאורך כל חייו של מי שהוא כרגע רק ילד.

פעמים רבות, הפתרון הטוב ביותר הוא שן תותבת שאותה יכול הילד להרכיב בתחילתו של כל יום ולהסיר בסוף היום. בעבר היו שיניים תותבות מיוצרות בצורה מאוד פונקציונלית ונעדרת כל אסתטיקה חיצונית, אך היום ישנן טכנולוגיות המאפשרות להרכיב תותבת בצורה סמויה לחלוטין, כך שלא ניתן כלל להבחין בכך שמדובר בשן שאינה טבעית ולבטח לא בשן תותבת שאינה מקובעת למקומה. פתרון זה מאפשר לילד להשלים את השן החסרה ללא השתלת שיניים לילדים וללא גרימת כל נזק לשיניים בריאות סמוכות.

 

האם נדרש רופא מיוחד למשימה לטיפול בילדיםהאם נדרש רופא מיוחד למשימה?

התשובה היא, תתפלאו, בדרך כלל כן. טיפולי שיניים אצל ילדים נחשבים למורכבים למדי בעיקר לאור הרגישות הגבוהה של ילדים לכאב והפחד מרופא השיניים. רופאי שיניים רבים מוצאים שהם אינם מצליחים להתמודד עם העניין ופשוט מגבילים את גיל המטופלים שלהם למינימום כלשהו שמשאיר את הילדים בחוץ. לצדם, ישנם רופאי שיניים בעלי מגע קסם עם ילדים שהופכים בדיוק לדבר ההפוך, כלומר רופאי שיניים שמתמחים בטיפול בילדים. אלו הם גם רופאי השיניים שאליהם אתם רוצים לפנות בכל שאלה ועצה בנושא של השתלת שיניים לילדים מבלי להסתמך על עמדתו של רופא שיניים כללי שכלל לא מטפל בילדים. ככלל, רופא שיניים לילדים יודע להעניק לילד את כל סוגי הטיפולים הנדרשים, בין שמדובר בסתימה, בין שמדובר בעקירה ובין שמדובר בטיפול שורש. רופאי שיניים כזה יוכל לבצע בילד גם את ההליך הנדרש לצורך השלמת שן חסרה ויוכל גם לתת לכם את ההמלצה הטובה והמהימנה ביותר לגבי אופן הטיפול הנכון והמיטבי עבור הילד במצב הנתון.

 

כמה זה עולה?

עלות השלמת שן חסרה אצל ילדים יכולה להשתנות מאוד בהתאם להליך הנבחר ובכל מקרה, אתם יכולים להיות די בטוחים שזה יעלה לכם פחות מאשר השתלת שיניים לילדים. תותבת נחשבת לטיפול זול יחסית ביחס לאלטרנטיבות, אבל אם ניתן לטפל בבעיה באמצעות כתר לשן, כפי שהסברנו קודם לכן, זהו המקרה הקל ביותר, שבו גם הטיפול עצמו הוא פשוט ושכיח למדי וגם העלות היא יותר נמוכה ביחס לאלטרנטיבות. הבעיה? לא בכל מקרה זה אפשרי וכל עוד אובדן השן הוא מוחלט ולא ניתן לעשות בה כל שימוש או שהיא כלל לא קיימת, האופציה של כתר יורדת מהפרק ויש לקחת בחשבון את האופציה של שן תותבת שתעניק מענה מצוין לילד ותבטיח שמירה מלאה על בריאות ושלמות כל השיניים הבריאות האחרות בפיו.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!