טיפול מקוצר להשתלת שיניים ביום אחד

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

טיפול מקוצר להשתלת שינייםהשתלת שיניים מתבצעת כאשר שן אחת או יותר נרקבות או נהרסות ויש לעקור אותן ולבנות במקומן שן חדשה ומלאכותית. בדרך כלל, השתלת השיניים היא תהליך ארוך ומסובך הדורש בירור נרחב, התאמת שתלים וסדרת טיפולים הכוללת עקירה, בניית השתל והרכבתו. רוב טיפולי השתלת השיניים דורשים סדרה בת מספר חודשים, ואנשים העוברים את התהליך נאלצים להסתובב עם פה לא מושלם במשך תקופה ארוכה.

בשנים האחרונות עלו מספר טיפולי ההשתלה המבוצעים ביום אחד או טיפול מקוצר להשתלת שיניים, וכיום ניתן לבצע את כל סדרת הטיפולים במפגש אחד בודד אשר אחריו המטופלים יוצאים הביתה עם פה חדש.

טיפול מקוצר להשתלת שיניים: יום הטיפול

היום בו מבצעים את השתלת השיניים הוא יום עמוס בו דוחסים מספר רב של טיפולי שיניים. יש לציין שעוד לפני תחילת הטיפול יש לבצע את הבירור המקיף הכולל בדיקה, צילומים, התאמת שתלים והכנות נוספות.

ביום הטיפול מבוצעות הפעולות הבאות:

  • עקירת השן – לאחר הרדמה מקומית מוציאים מהמקום את השיניים הפגועות. כמובן שקיימים מקרים בהם השיניים כבר נפלו ואז אין צורך לעקור אותן.
  • הברגת השתל – באמצעות מכשור מיוחד מבריגים אל עצמות הלסת את הברגים הדרושים להחזקת השתל הדנטלי.
  • הרכבת המבנה והכתר – בשלב זה מרכיבים בצורה מדויקת את הכתר שהוכן מבעוד מועד על הבסיס.

הצלחת הטיפול

בעבר טענו מומחים רבים שהטיפול "המקוצר" עלול לגרום לבעיות שונות הנובעות מכך שעצם הלסת לא גדלה מספיק, מזדרזים בביצוע פרוצדורות כמו הרמת סינוס ויוצרים עומס רב מדי על חלל הפה.

עם זאת, במקרים בהם הפה והלסת תקינים ואין בעיה בריאותית נוספת, טיפול מקוצר להשתלת שיניים נחשב ליעיל ביותר ומצליח ב-95% מהמקרים. חשוב לזכור שבפה עם בעיות מבניות או דלקתיות טיפול מסוג זה עלול להצליח פחות, ועל כן יש לשקול את הנושא בכובד ראש.

למי מתאים טיפול מקוצר להשתלת שיניים?

באופן כללי, השתלת שיניים ביום אחד מתאימה למטופלים בריאים ובעלי מבנה פה ולסת תקין. במקרים אלה חשוב לשמור על הכללים הבאים:

  • בריאות תקינה – מטופלים בעלי בעיית דימום, או כאלה המטופלים במדללי דם עלולים להגיב בצורה פחות טובה לטיפול. במקרה זה יש להתייעץ עם רופא המשפחה ולקחת מראש בדיקות דם לתפקודי קרישה.
  • מצב עצם תקין – יש לבצע בדיקה מקדימה למצב העצם ולוודא שלא קיימות פתולוגיות בעצם. מקרים בהם רככת בעצמות הלסת אינם אופייניים, אך חשוב לבדוק זאת ולוודא שצמיחת העצם מתבצעת בצורה תקינה, צפיפותה טובה והמצב האנטומי מתאים להשתלה ביום אחד.
  • מצב הפה והחניכיים – במקרים של דלקת חניכיים כרונית או בעיות נוספות בפה (כמו פטרת, נגעים ומצבים דנטליים אחרים) יש לשקול היטב את ביצוע הפרוצדורה.
  • השתלת לסת שלמה – במקרה זה אין ברירה אלא לבצע את ההשתלה ביום אחד, מכיוון שאי אפשר לשחרר את החולה לביתו כאשר כל הלסת לא מתפקדת, ועל מנת לספק למטופל את היכולת לדבר ולאכול יש לסיים את הטיפול באותו יום.
  • החלפת שן בקדמת הפה – במקרים בהם מחליפים שן קדמית כמו השיניים החותכות או הניבים מקובל גם כן לסיים את הטיפול באותו יום. זהו אזור חשוב מאוד מבחינה אסתטית וחשוף לזיהומים שונים, ולכן נהוג לסיים את הטיפול באותו יום. כמו כן, בדרך כלל מטופלים אלה מגיעים לאחר טראומה ולכן בריאים בדרך כלל.

יתרונות הטיפול להשתלת שיניים ביום אחד

טיפול מקוצר להשתלת שיניים נחשב יעיל ביותר ותורם מבחינה רפואית ואסתטית כאחד. מלבד הנוחות הרבה, אחד היתרונות הגדולים בטיפול הוא שההשתלה המיידית מונעת את איבוד העצם המתרחש באופן טבעי לאחר העקירה. ובכך, העצם יציבה וחזקה יותר והשתל מחזיק שנים רבות יותר.

מה הן החסרונות הקיימים להשתלת שיניים ביום אחד?

כפי שהצלחנו להבין עד לקריאת שורות אלה, השתלת שיניים ביום אחד מהווה פרוצדורה מורכבת, אשר אינה מתאימה לכל אדם, ומתאימה אך ורק בתנאים ובסיטואציות מסוימות. אי לכך, להשתלת השיניים ביום אחד ישנם חסרונות, חסרונות שכדאי להכיר לפני שאנחנו מחליטים לפנות ולגשת לביצוע של השתלת שיניים ביום אחד. להלן חסרונות אלה:

  • מיקום לא נכון של השתלתים שמותקנים השיניים שלנו, מיקום אשר נקבע לעתים בצורה שגוייה כאשר מדובר על השתלת שיניים ביום אחד הוא מיקום בעייתי אשר יכול לגרום בסופו של דבר לבעיות תפקודיות, ולבעיות אסתטיות כאחד. בין היתר, מיקום שגוי שכזה יכול לגרום לריח רע מהפה, הצטברות של מזון רב סביב ההשתלות, ודלקות חניכיים או שיניים חוזרות ונשנות.
  • במקרים שבהם מתבצעת השתלה בעקבות עקירה של שן, עקירה שמתבצעת בגלל זיהום, ייתכן כי אותו האזור המזוהם ייפגע בעקבות ביצוע השתלת השיניים.
  • אחד החסרונות העיקריים – מדובר על שיטת השתלה לשיניים אשר מתאימה רק ללקוחות ספציפיים ומסוימים.
  • לעתים קרובות, מסיבות משונות, תתבצע השתלה אשר כוללת השתלה של שתלים קצרים, ומספר שתלים נמוך בשיניים. מדובר על גורמים שבהיעדר טיפול נכון, יכולים לפגוע בצורה משמעותית בחלל הפה שלנו לאחר ההשתלה.

כיצד נבחר את מרפאת השיניים או רופא השיניים הטובים ביותר לצורך השתלת שיניים ביום אחד?

כפי שהצלחתם להבין מקריאת השורות הקודמות, השתלת שיניים ביום אחד מהווה הליך מורכז, ומסוכן. על כן, החשיבות של בחירת רופא או מרפאת השיניים הטובים ביותר היא עליונה, והיא עשויה לשנות סדרי עולם לאחר ביצוע הטיפול. דאגו לבחור מרפאה אשר קיבלה המלצות רבות, עם עדיפות להמלצות ממכרים שלכם. ודאו כי מדובר על מרפאה ורופא מוסמכים, אשר מחזיקים בידם בכל התעודות והאישורים הרלוונטיים.

לסיכום, למרות שמדובר בהשתלת שיניים ביום אחד, עדיין זוהיא פרוצדורה רפואית מורכבת באופן יחסי, ולכן חשוב לבחור רופא שיניים מקצועי, יסודי בעל שם ומוניטין בתחום ולא להתפשר על פחות מזה. בדקו היטב את המרפאה אליה אתם הולכים ועשו את התהליך בלב שלם.

ראו גם:

השתלת שיניים all-on-4

מחירים של טיפולי השתלת שיניים

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!