השתלת שיניים בלייזר

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים בלייזרהשתלת שיניים בלייזר ובכלל השימוש בלייזר לצורך ניתוח כזה או אחר נכנס לתודעת הרפואה אי שם בשנות ה-90. בעבר השימוש היה יותר לניתוחי עיניים, אך בשנים האחרונות יותר ויותר מרפאות (בעיקר פרטיות) החלו להיעזר בטיפול של השתלת שיניים בלייזר. הפופולריות של טיפול זה היא גבוהה מכיוון שאינו טיפול חודרני, לא דורש תפרים, חיתוך וניתן לחזור לשגרה באופן מהיר ללא שום סימן. 

 

מהי השתלת שיניים בלייזר?

באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם המתבסס על קרני לייזר ניתן להפעיל קרן לייזר בעוצמה חזקה באזור הפגוע. הטיפול מתמקד באופן אזורי בכל פעם, הטיפול מבוצע ללא הרדמה מכיוון שאין צורך בחיתוך החך והלסת, אין צורך בתפרים ובקידוח. עם זאת, הטיפול כן יכול להכאיב מעט ולכן במקרים מסוימים ניתן לאלחש את המקום. טיפול השתלת שיניים בלייזר מונע דימומים מיותרים, אין נזק לרקמות ולסביבת השן. מה שקורה בפועל בתהליך של השתלת שיניים בלייזר הוא ביצוע חתכים זעירים באמצעות לייזר כדי לחשוף את עצם הלסת לביצוע הליך ההשתלה. עם זאת, את החלק השני של הניתוח, החלק של החדרת השן לא ניתן לבצע באמצעות לייזר אלא בשיטה המסורתית. השתלת שיניים בלייזר מתאימה למקרים בהם אדם סובל מדימום או נוטל תרופות נוגדות קרישה. היתרון של שימוש בלייזר הוא חיטוי של המקום הכולל, המקום פחות חשוף לזיהומים ונחשב לבטוח יותר. 

האם יש שימוש בלייזר?

כיום עדיין קשה למצוא שימוש של השתלת שיניים בלייזר בקרב מרפאות בארץ, אם כי יש מעט שכן נעזרות בטכנולוגיה המתקדמת. מדובר על מכשור טכנולוגי מאוד יקר אשר משמש גם לרקמות רכות וגם לקשות. כדי להפעיל את המכשיר יש צורך בהכשרה מקצועית מקיפה וידע מקיף בשימוש במכשיר ובאמצעי הבטיחות. כיום ניתן למצוא את שיטת הטיפול בעיקר בקרב מרפאות פרטיות.

 

השתלות שיניים בלייזר – יתרונות

אחרי שהכרנו את השימוש בטכנולוגיה החדשה שהולכת וצוברת תאוצה בארץ, אחרי שהבנו שיש מעט מרפאות שמשתמשות במכשיר המתקדם הזה (מכיוון שהוא יקר ודורש הכשרה ארוכה), הגיע הזמן להבין למה הוא נכון לנו?

  • סטריליות – השימוש בלייזר בהליך העקירה מסייע לרופא להימנע מעקירה עם דימומים. באמצעות מכשיר הלייזר המטופל לא יחווה דימומים ויעבור את התהליך בצורה הרבה יותר נקייה. כמו כן, בהמשך התהליך הלייזר מסייע להכין את המקום לשתל ללא צורך בחיתוך החך או באמצעות חיתוכים מאוד מינוריים. 
  • כאב – השתלה בלייזר היא הרבה פחות כואבת מאשר השתלות רגילות ולכן, הצורך בהרדמה כמעט ואינו נפוץ בתהליך זה (לפחות בתחילתו). עם זאת, כאשר סף הכאב של המטופל יחסית נמוך ניתן יהיה למרוח חומר מאלחש על המקום ואף הרדמה מקומית. 
  • חרדות – מטופלים רבים לא מגיעים לטיפולי שיניים מכיוון שהם חרדים לתהליך הזה וזה מובן. השתלת שיניים בלייזר מבטיחה לנו לעבור את התהליך באופן הרגיש ביותר והפשוט בהשוואה להשתלת שיניים באמצעות מקדחים ומכשירים שעלולים להוביל לחרדות בקרב המטופלים. 
  • החלמה – השתלה בלייזר מבטיחה למטופל לעבור את התהליך בצורה הרבה יותר נינוחה, משך זמן ההחלמה הוא קצר יותר וכמעט ולא תרגישו כאב ונפיחות בתום התהליך. המטרה של השתלת שיניים בלייזר היא לאפשר למטופל לחזור לשגרה כבר מיד לאחר ההשתלה. 

קראו עוד: השתלת שיניים בהרדמה מלאה

 

איך בוחרים מרפאה מקצועיתאיך בוחרים מרפאה מקצועית?

כדי לעבור השתלת שיניים בלייזר בצורה תקינה ומקצועית יש לבחון את המרפאה אליה אתם מגיעים. הבדיקה היא לא מסובכת, אין הרבה מרפאות בארץ שנעזרות בשיטת הלייזר ולכן, הבחירות שלכם מאוד מצומצמות. מתוך כל הבחירות יש לוודא האם המומחה המטפל עבר הכשרה לביצוע השתלת שיניים בלייזר, האם הוא רופא מורשה לשימוש במכשיר הלייזר? כמו כן, רצוי לבדוק את המכשיר עצמו בו משתמש המטפל. מכיוון שסביר להניח והלקוח אינו יודע לבחון את טיב המכשיר, אפשר לקרוא מעט בגוגל אבל הדבר הרלוונטי ביותר הוא לבדוק שהמכשיר עומד בתקנים של משרד הבריאות.

כפי שזה נראה היום, השתלת שיניים בלייזר הולכת לתפוס נתח גדול מהשוק, כיום המחירים עדיין גבוהים כיוון שיש עניין של ביקוש והיצע, אך ככל שיכנסו יותר מתחרים לשוק ככה המחיר ירד. ובכל זאת, לא צריך לחפש את המחיר הנמוך, אלא את המקום המקצועי ביותר.

 

מחיר השתלת שיניים בלייזר

היום השימוש בלייזר נעשה בתחומים רבים, החל מהסרת שיער בלייזר ועד ניתוח להסרת משקפיים. טיפול בלייזר הוא חלק בלתי נפרד מתחום רפואת השיניים, בעיקר עבור טיפולים קוסמטיים. השימוש בקרני לייזר לצורך השתלת שיניים היא חלק מתוך תהליך השתלת השיניים, בדרך הזאת ניתן יהיה להימנע מהחלק הקשה והכואב בהליך ההשתלה ולהימנע מהרדמה. השתלת שיניים היא יקרה יותר מאשר הליכים אחרים. מה שמשפיע על המחיר הוא כמות השתלים הנדרשת, האם יש צורך בהרמת סינוסים והאם מדובר על תהליך של השתלת שיניים ביום אחד. המחיר אותו נשלם עבור טיפול השתלה בלייזר הוא בין 24,000 ש"ח ועד כ-55,000 ש"ח.

המחיר מתייקר בעיקר כאשר נדרש לבצע הליך של הרמת סינוסים. במקרים כאלה העצם עליה אנו מתכוונים להחדיר את השתלים חלשה מדי (נפוץ בעיקר בקרב האוכלוסייה הבוגרת). במקרה כזה שיש שחיקה של העצם והסינוסים גוברים על גודל העצם ותופסים את מקומה יש צורך לבצע ניתוח של הרמת סינוסים והחדרת תחליף עצם. משך זמן הקליטה של התחליף בגוף המטופל הוא כשמונה חודשים ורק לאחר מכן יהיה ניתן לבצע את השתלת השיניים. שימו לב, זה לא נוגע רק לטיפול השתלת שיניים , אלא הרמת סינוסים נוגעת לכל סוגי ההשתלות מכיוון שנדרשת עצם חזקה להחדרת השתלים, אחרת הם לא יקלטו. 

קראו עוד: השתלת שיניים בהרדמה כללית

 

על החסרונות בביצוע השתלת שיניים בלייזר

על היתרונות הרבים, והצדדים הנהדרים שקיימים בהליך של השתלת שיניים בלייזר כבר דיברנו – החל מהסיכון הנמוך יותר שקיים מחטיפת זיהומים בעת השתלת השיניים בטכניקת הלייזר, וחלה בזמני ההחלמה והריפוי המהירים יותר שקיימים בשיטת השתלת השיניים הזו. אולם, כמו בכל דבר בחיים, להליך של השתלת שיניים בלייזר ישנם גם מספר חסרונות, וגם את החסרונות הללו עלינו לקחת בחשבון ולהכיר.

בראש ובראשונה, חשוב מאוד לדעת ולקחת בחשבון שהניתוח שמתבצע כחלק מהליך השתלת השיניים בלייזר, הוא ניתוח יקר יותר בצורה משמעותית מהניתוח אשר מתבצע כחלק מטכניקת השתלת השיניים המסורתית יותר. בנוסף, לא כל תוכניות הביטוח הרפואיות שקיימות כיום בעולם עשויות לכסות את העלות הכספית הגבוהה שהשתלת השיניים בלייזר דורשת. חסרון נוסף של השתלת השיניים בלייזר, זה העובדה שמדובר על הליך מקצועי ומסובך, אשר דורשים למעשה מיומנות מאוד מאוד גבוהה מצידו של המנתח, זאת בנוסף להכשרה ספציפית ומתאימה לכך. החיסרון האחרון שקיים בביצוע השתלת שיניים בלייזר אותו חשוב להכיר, זה סיכון קטן אומנם, אך קיים, בחטיפת נזק לרקמות השן השונות, נזק שיכול להיווצר כתוצאה מקרני הלייזר. ובשורה התחתונה, בדומה לכל ניתוח או הליך רפואי אחרים, אנחנו ממליצים בחום לפנות לרופא השיניים שלכם, ולדון איתו על כל היתרונות והחסרונות שקיימים בדבר.

 

כיצד נוכל לבחור את רופא השיניים או מרפאת השיניים המקצועיים ביותר למעבר השתלת שיניים בלייזר

כפי שהבנתם מהמאמר האחרון, השתלת שיניים בלייזר מהווה הליך רפואי מסובך, ולכן, ישנה חשיבות עליונה בבחירה מושכלת של מרפאת שיניים או רופא שיניים. ראשית, בקשו לראות תעודות הסמכה בתחום השתלת השיניים בלייזר, ואל תתביישו לבקש אותם. שנית, נסו לקבל המלצות ממכרים שעברו הליכים רפואיים דומים, אשר התבצעו בצורה טובה וחיובית.

לסיכום, השתלת שיניים בלייזר נחשבת לפתרון חדשני מעולה ומוצלח עבור המון אנשים, רק חשוב לשים לב שאתם אכן מתאימים לתהליך וכי אתם בוחרים רופא שיניים מומחה ומקצועי שמבין ויודע מה הוא עושה. בדקו המלצות, השוו בין כמה רפואים ורק אז קבלו החלטה

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!