השתלת שיניים בזאלית

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

השתלת שיניים בזאלית עפ רופא מומחהתחום השתלות השיניים הוא תחום מפותח מאוד המביא איתו כמה מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם הרפואה. יחד עם זאת, טכנולוגיות אלה, מתקדמות ככל שתהיינה, לא תמיד יודעות לתת מענה למקרי קיצון שבהם מתעורר קושי ממשי בעיגון שתלים אל עצם הלסת. במקרים אלה, עולה אל פני השטח טכנולוגיה חדשה ומבטיחה הקרויה השתלת שיניים בזאלית ובשורות הבאות נסביר לכם בדיוק מהי השתלה בזאלית, במה היא שונה מהשתלה רגילה והיכן ניתן לבצע אותה.

 

מהי השתלת שיניים בזאלית?

הלסת היא למעשה מסה של עצם אליה מקובעות השיניים. יחד עם זאת, הלסת עשויה משתי שכבות שונות של עצם. השכבה החיצונית (התחתונה בלסת העליונה והעליונה בלסת התחתונה) נקראת השכבה האולבאולרית וזוהי השכבה שאליה מקובעות השיניים. מתחת לשכבה זו (ובלסת העליונה מעל) נמצאת השכבה הבזאלית שהיא למעשה עצם הלסת המהווה חלק מהגולגולת. השתלות שיניים מבוצעות באמצעות החדרה וקיבוע של שתלים דנטליים אל העצם האולבאולרית, אלא שעצם זו לא תמיד מכילה מסת עצם מספיקה לביצוע ההשתלה.

במצבים של חסר בשיניים במשך שנים ארוכות, הולכת העצם באזור השן החסרה ונספגת, מה שמפחית מאוד את מסת העצם הזמינה לקיבוע השתלים. במצב זה, ניתן לבצע פעולות מתקנות ובראשן הרמת סינוס שהיא השתלת עצם בלסת העליונה וכן השתלת עצם בלסת התחתונה. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם השתלת עצם כזאת אינה אפשרית או שפשוט לא ניתן באמצעותה לייצר את מסת העצם המינימלית הנדרשת לצורך קיבוע שתלים. במקרה זה, צפה האפשרות של השתלת שיניים בזאלית, כלומר קיבוע השתלים לעצם הבזאלית העמוקה יותר ולא לעצם האולבאולרית.

איך מתבצעת השתלת שיניים בזאלית?

הליך השתלת שיניים בזאלית מבוצע בצורה דומה להשתלת שיניים רגילה, אלא שבמקרה זה נעשה שימוש בשתלים דנטליים ארוכים יותר, שמסוגלים לעבור דרך העצם האולבאולרית ולהגיע אל העצם הבזאלית. למעשה, זהו המאפיין המרכזי שמבדיל בין השתלת שיניים רגילה לזו הבזאלית – אורך השתלים. בהתאם להדמיות שמבוצעות בפיו של המטופל, יודע הרופא בדיוק מהו אורך השתלים הנדרש על מנת לקבע אותם בעצם הבזאלית ובהתאם לכך מוזמנים שתלים מותאמים אישית למטופל. לאחר קיבוע השתלים, ניתן לבצע העמסה מיידית של השיניים הזמניות ולאחר תקופה של מספר חודשי התאקלמות השתלים בלסת, ניתן להרכיב כבר את השיניים הקבועות.

 

השתלת שיניים בזאליתהאם כל רופא מבצע השתלת שיניים בזאלית?

התשובה היא לחלוטין לא. שיטהת השתלת שיניים בזאלית פותחה על ידי פרופ' צרפתי שעד היום נחשב לגורם היחיד בעולם שאצלו ניתן לעבור את ההסמכה הנדרשת לביצוע השתלת שיניים בזאלית. הסמכה זו מתבצעת באוניברסיטת ניס בצרפת ורק רופאי שיניים שעברו אותה והוסמכו לבצע את ההשתלה, מורשים לבצע אותה. הבשורה הטובה היא, שבישראל ישנם כמה וכמה רופאים שהוסמכו לבצע השתלת שיניים בזאלית. הבשורה הפחות טובה היא שמרבית המטופלים כלל אינם נחשפים לאפשרות זו, על אף שפעמים רבות יכולה השתלה זו להיות הפתרון הטוב ביותר למטופלים שסובלים ממחסור במסת עצם, בו לא ניתן לטפל בטכניקות המסורתיות.

 

האם התוצאה אסתטית כמו בהשתלה רגילה?

התשובה היא לחלוטין כן. השתלת שיניים בזאלית נחשבת טיפול אסטטי מאד. בכל הקשור לקו החניכיים וכלפי חוץ, אין שום הבדל בין השתלה רגילה ובין השתלה בזאלית. בשני המקרים מדובר בשתל דנטלי בעל ראש הברגה הבולט מעט כלפי חוץ ועליו מורכבת השן או קשת השיניים. ההבדל בין שתי השיטות מתרחש כל כולו מתחת לפני השטח ועל אף שמדובר בהבדל משמעותי, גם ברמת התחכום וגם ברמת המורכבות של הביצוע, הבדל זה אינו רלוונטי לתוצאה החיצונית ולרמה האסתטית שלה. אחרי שאמרנו את זה, השתלה בזאלית היא בהחלט השתלה מורכבת שמחייבת רמה מקצועית גבוהה מאוד והיכרות מעמיקה מאוד עם השיטה. במעבר אל העצם הבזאלית ישנם גורמים שיכולים להינזק כמו עצבים וכלי דם ולכן חשוב מאוד לבצע תכנון מדויק מאוד של הטיפול ולבצע אותו, רצוי באמצעות מערכת ממוחשבת שאינה מאפשרת לרופא לבצע טעויות אנוש ומנחה אותו בצורה מדויקת במיקום, בעומק ובזווית של כל קדח.

כמה עולה השתלה בזאלית?

השתלת שיניים בזאלית כמו כל השתלת שיניים אחרת, היא לא פרוצדורה זולה ולא בכדי. המדובר בפרוצדורה רפואית מורכבת, המשלבת בתוכה גם חומרים רפואיים יקרים וגם רמה מקצועית גבוהה מאוד ולעיתים גם סביבת טיפול יקרה, במיוחד אם מדובר בהשתלת שיניים בהרדמה מלאה. על כך אפשר להוסיף את רמת המורכבות הגבוהה יותר של השתלה בזאלית ואת עצם העובדה שישנם יחסית מעט רופאי שיניים שיודעים ומסוגלים לבצע אותה, מה שגורם בהחלט לעליית מחירים עבור סוג זה של השתלה ולא מסיבות רפואיות, אלא דווקא מסיבות כלכליות טבעיות של ביקוש והיצע.

אחרי שאמרנו את זה, השתלת שיניים בזאלית היא השתלה שבדרך כלל אינה נבחרת כברירת מחדל כל עוד ניתן לבצע השתלה רגילה. כאשר עולה האופציה של השתלה בזאלית, המשמעות היא שייתכן מאוד שלא ניתן לבצע את ההשתלה באף מודל השתלה אחר והמודל הבזאלי הוא היחיד שבאמצעותו ניתן יהיה להשיג את התוצאה הרצויה. בהתאם לכך, לא משנה כמה עולה השתלה זו, כל עוד אתם מלאים בכוונה להשיג לעצמכם קשת שיניים חדשה בפה, ייתכן שלא תהיה לכם אופציה אחרת.

אחרי שאמרנו את כל זה, על אף התחרות הנמוכה יחסית בתחום טיפול זה, תחרות כזאת עדיין קיימת ואתם בהחלט רוצים לבצע השוואות מחירים, כמובן לצד ואף כהשלמה בלבד לבחינת הרמה המקצועית של הרופא המבצע. חשוב לזכור שהשתלת שיניים הוא הליך כירורגי מורכב ורמת הביצוע שלו יכולה להשפיע מאוד על התוצאות, על העמידות שלהן ועל שביעות הרצון שלכם גם ברמה האסתטית וגם ברמה התפקודית. כל אלה הן סיבות מספיק טובות לבחור ברופא הטוב ביותר, גם אם זה דורש טיפה יותר תקציב. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!