השתלת שיניים בהרדמה מלאה

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

השתלת שיניים בהרדמה מלאהטיפולי שיניים לאדם אחד יכולים להיות מאוד פשוטים ולאדם אחר כל טיפול שיניים יכול להיות מלווה בחרדות. אנשים רבים חווים חרדה מטיפולי שיניים ובכך נמנעים מלבקר את הרופא, החשש הוא מקולות הקדיחה, מביצוע התהליך ולמעשה כל נגיעה בשן יכולה להוביל אותם לחרדה והימנעות מלחזור לרופא השיניים. השתלת שיניים בהרדמה מלאה נועדה לעזור לאותם מטופלים שצריכים לעבור את הטיפול אך חוששים וכמו כן במקרים חריגים בהם מדובר על טיפול ארוך ומסובך. 

 

מהי הרדמה מלאה?

ישנם שלושה סוגי הרדמות, הרדמה מקומית, אזורית ומלאה (כללית). התוצאה של הרדמה מלאה היא שהמטופל לא יהיה ער במהלך הטיפול, הוא לא יחוש דבר. הליכי הרדמה מבוצעים באמצעות שימוש בתרופות שונות כמו זריקה, טיפות, גז ועוד. התרופות כוללות תרופות נרקוטיות להפחתת כאבים, תרופות לשיתוק השריר ועוד. במהלך הרדמה מלאה על הרופא המרדים להיות במעקב אחר דופק הלב של המטופל, לחץ הדם וסטורציה. המעקב הוא לאורך כל הטיפול ויש לעצור את התהליך בכל מקרה של תנועה חריגה. יש לעבור הכשרה כדי להרדים בהרדמה מלאה או בשם הרפואי של המונח – לעבור הכשרה של רופא מרדים.

קראו עוד: השתלת שיניים בזאלית

איך מתבצעת השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

לפני ביצוע השתלת שיניים יש להגיע למרפאה, להגיע לייעוץ מקצועי ולעבור את הצילומים הנדרשים כדי שניתן יהיה להתאים טיפול עבור מצבך הרפואי. לאחר שהותאם טיפול אתם מגיעים לבית החולים הפרטי (כאשר מדובר על הליך פרטי ולא דרך הקופה), התהליך מתבצע לאורך הזמן שנקבע בתוכנית העבודה, כאשר מדובר על השתלה ביום אחד זה יהיה משך התהליך. בהגעתכם לחדר הניתוח תלוו על ידי הרופא המטפל וגם על ידי רופא מרדים מומחה אשר מסביר על חומרי ההרדמה לפני הניתוח, על אופן ביצוע ההרדמה ולאחר מכן יהיה ניתן להתחיל בתהליך. גם לאחר שהורדמתם הרופא המרדים חייב להיות נוכח בחדר כדי לפקח על הנשימה של המטופל. בהשתלות שיניים יש מגוון של טיפולים מסביב כמו השתלת עצם, הרמת סינוסים וכל אלה מחייבים הרדמה מלאה ברוב המקרים.

בתום הניתוח יעבירו אתכם למחלקת התאוששות, תהיו במעקב ולאחר מכן תקבלו אוכל ושתייה. לאחר זמן ההחלמה והשיקום תוכלו לעזוב את המקום. שימו לב, לאחר טיפול בהרדמה מלאה אסור לעלות על ההגה מספר שעות ולכן חשוב להגיע עם מלווה או להזמין מונית. כמו כן, תוכלו לבקש התאוששות לילה בבית החולים. לאחר הטיפול תוכלו לחוות תופעות לוואי של השתלת שיניים בהרדמה מלאה כמו נפיחות, כאבים, על כל התסמינים האלה אתם תקבלו הדרכה טרם אתם עוזבים את בית החולים. 

 

האם כל אחד יכול לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

התשובה היא לא. יש הרבה משתנים בכל הנוגע אל השתלת שיניים, על המטופל להיות במצב בריאותי סביר, על המטופל יהיה לעבור בדיקות רלוונטיות לחומרי ההרדמה הכלליים ולבדוק רגישות לאותם חומרים. באופן כללי, כאשר המצב הבריאותי של מטופל ברמה סבירה והוא נמצא כשיר להרדמה מלאה הוא יוכל לבקש זאת. כדי לעבור השתלת שיניים בהרדמה יהיה עליכם לבדוק האם פוליסת הביטוח שלכם מכסה הוצאות כלאה, בדרך כלל המחיר יהיה עבור הרופא המרדים בשווי של כ-1,200 ש"ח ומעלה. לפניכם האוכלוסייה לפי סיווג רפואי שיכולה לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה:

  1. אנשים בריאים ללא בעיה רפואית.
  2. אנשים בעלי בעיה רפואית קלה שלא מפריעה לתפקוד יומי.

לפי משרד הבריאות יש דרגות אשר רשאיות לעבור ניתוחי שיניים בהרדמה מלאה, אך יש גם רשימה של מי שאינו רשאי לעבור את ההרדמה כמו אנשים עם בעיה רפואית של סוכרת, הפרעה של אי ספיקת לב ועוד.

קראו עוד: השתלת שיניים השוואת מחירים

ביצוע השתלת שיניים בהרדמה מלאההתמודדות עם חרדות

טיפול השתלת שיניים בהרדמה מלאה הוא לא דבר שונה בנוף, מטופלים רבים מגיעים ומחליטים שהם לא מוכנים להתמודד עם טיפול שיניים חודרני בהרדמה חלקית. כמו כן, יש מקרים רבים בהם משך זמן הטיפול הוא מספר שעות והם מעדיפים שלא להיות "נוכחים" בזמן הניתוח. אם אתם חווים חרדות בזמן טיפולי שיניים ולכן אתם מזניחים את השיניים שלכם תדעו שיש פיתרון לכך – השתלת שיניים בהרדמה מלאה. הקושי הנוסף הוא להחזיק את הפה פתוח במשך כ-5 שעות במקרים של ניתוח מורכב. שימו לב, במהלך ניתוח באורך כזה ההשפעה פגה ויש תוך כדי הניתוח להרדים בשנית. היתרונות של השתלת שיניים בהרדמה מלאה הם רבים, החיסרון הוא בתוספת התשלום שיש לשלם.

 

ביצוע השתלת שיניים בהרדמה מלאה

אחרי שהכרנו את כל התהליך הגיע הזמן לבחור את המרפאה בה נעבור את הניתוח. לא כל מרפאה מציעה לכם השתלת שיניים בהרדמה מלאה וגם אלו שכן מציעות לכם לאו דווקא עובדות עם רופא מרדים מוסמך. כדי שמרפאה תוכל להעניק שירות זה למטופלים שלה עליה להחזיק בציוד הרדמה חדיש ותקין, על הרופא המרדים להיות נוכח לאורך כל הניתוח, עליו להיות בעל ניסיון, על הרופא להקפיד שמצב הסיסטמי מאפשר תהליך זה ועל המרפאה עצמה להיות בעלת ניסיון. 

סוגים שונים של השתלות שיניים היום יכולות להיות בהרדמה חלקית ומלאה, כמו שאתם מוודאים שיש הרדמה מקצועית במרפאה בה אתם בוחרים חובה לבדוק את כשירותו של הרופא המטפל ולא רק המרדים. שיטות השתלת שיניים הן מרובות היום, השתלת שיניים בלייזר, השתלת שיניים ביום אחד, All on 4, כאשר מדובר על ביצוע ניתוחים מורכבים כפי שציינו הנכונות להרדמה מלאה גדלה אך גם יש מטופלים שעבור שתל בודד יבקשו לעבור הרדמה מלאה. כל עוד המטופל עומד בתקנות משרד הבריאות הבחירה היא שלו.

 

השתלת שיניים עם הרדמה

תהליך של שיקום הפה באמצעות השתלת שיניים חייב להיות מבוצע עם הרדמה. סוגי ההרדמה משתנים בהתאם לבחירת הכירורג ובהתאם לרצון המטופל. תהליך של השתלת שיניים נחשב לתהליך חודרני, גם כאשר מדובר על תהליך של השתלת שיניים בלייזר עדיין רצוי בשלב מסוים בתהליך לעבור להרדמה מקומית. בחירת המטפל תהיה בין סוגי ההרדמה השונים: הרדמה מלאה, טשטוש או הרדמה מקומית. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על השתלת שיניים עם הרדמה. 

 

למה השתלת שיניים?

כל מי שסובל מאובדן שיניים יכול לבחור בין אלטרנטיבות שונות, החל מהשתלת שיניים ועד לשיניים תותבות. תהליך של השתלת שיניים כולל הסרה של שורש השן הפגועה והשתלת שתל מלאכותי אשר יתפקד במקום שורש השן. התהליך הוא תהליך חודרני הכולל כמעט תמיד תפרים, קידוח וחיבור של השתל לעצם הלסת. מכיוון שמדובר על תהליך חודרני יש לבצע את התהליך עם הרדמה, בין אם מדובר על הרדמה מקומית, מלאה ולעיתים אף טשטוש. המטפל מתאים את ההרדמה בהתאם לתהליך עצמו, יש השתלות שיניים שיכולות לקחת כ-5 שעות ויש פעמים בהן מדובר על השתלה שלוקחת כחצי שעה. 

 

השתלת שיניים עם הרדמה מקומית

בתהליך זה מתבצעת ההרדמה על ידי הזרקת חומר מאלחש באזור המטופל ולכן שם ההרדמה הוא הרדמה מקומית, רק במקום בו מתבצע ההליך הכירורגי. ההרדמה מבוצעת על ידי הרופא המטפל ולא על ידי מרדים חיצוני. במהלך הטיפול המטופל נמצא בהכרה מלאה אך אינו חש דבר באזור המטופל. מרגע בו הוזרק החומר המאלחש לוקח מספר דקות בודדות למצב בו אין תחושה כלל במקום. ההרדמה פגה לאחר כשלוש שעות, לעיתים 4, תלוי במינון. הזריקה עצמה אינה כואבת והיא דומה לבדיקת דם לצורך ההשוואה מבחינת סף כאב. אנו פוגשים מטופלים רבים אשר יש להם פוביה מזריקות ובמצב כזה ניתן יהיה לאלחש את המקום באמצעות ג'ל לפני הזריקה עצמה. 

 

השתלת שיניים עם הרדמה מלאה

השתלת שיניים עם הרדמה מלאה מתבצעת במקרים בהם המטופל ביקש לעבור הרדמה מלאה או כאשר הרופא המטפל בוחר בכך. ישנן סיבות שונות לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה, אבל לפני כן נבין מהי הרדמה מלאה. הרדמה מלאה הוא מצב בו מטופל מורדם ואינו בהכרה, הוא אינו חש דבר ולרוב חומר ההרדמה ניתן דרך דרכי הנשמה או באמצעות עירוי. הרדמה מלאה לא יכולה להיות מבוצעת על ידי רופא השיניים אלא על ידי רופא מרדים אשר הוסמך לכך והוא חייב להיות נוכח לאורך כל התהליך במקום. שימו לב, תהליך של השתלת שיניים עם הרדמה מלאה הוא הליך יקר יותר בדיוק בגלל הסיבה הזאת. העלות של נוכחות רופא מרדים במהלך הטיפול (הוא חייב להיות נוכח לאורך כל הטיפול) מתחיל מכ-1,200 ש"ח. הרדמה מלאה יכולה להיות מבוצעת רק לאחר בדיקה מקיפה שהמטופל אינו סובל ממחלות שונות, סוכרת, גיל ועוד. משרד הבריאות מתיר לערוך הרדמה מלאה במרפאות פרטיות תחת תנאים מסוימים. 

היתרונות של הרדמה מלאה הם רבים ולכן במקרים רבים המטופל יבקש לעבור את הטיפול בהרדמה מלאה. כאשר מדובר על השתלת שיניים בטכניקות מתקדמות כמו All on 4 או השתלת שיניים ביום אחד התהליך יכול לקחת מספר שעות. במקרים כאלה המטופל מעדיף לעבור את התהליך בהרדמה מלאה מכיוון שאינו יכול להישאר במצב הזה לאורך 5 שעות. כמו כן, לרופא המטפל הרבה יותר נוח לערוך את הניתוח בצורה בה המטופל אינו בהכרה ואינו זז. לאורך כל התהליך בודק הרופא המרדים את מצב הנשימה של המטופל. 

השתלת שיניים תחת טשטוש

השתלת שיניים תחת טשטוש (סדציה) הינו תהליך בו הרופא המרדים מזריק לווריד המטופל חומרי הרדמה אשר גורמים לא לחוש טשטוש. עם זאת, המטופל עדיין נמצא בהכרה ולא בהרדמה מלאה, הוא ער לסביבתו ויכול להגיב אם מדברים איתו. הוא שומע הכל, הרפלקסים של המטופל עובדים, אבל הוא אינו רגיש לכאב ולכן הניתוח עובר בצורה קלה יותר. השתלת שיניים תחת טשטוש גם היא מבוצעת על ידי רופא מרדים מכיוון שבמהלך הניתוח יש להיות בשליטה על עומק הסדציה. היתרון של טיפול בסדציה או הרדמה כללית הוא מצב בו המטופל חרד לטיפולים דנטליים, באמצעות טשטוש והרדמה כללית הוא יכול לעבור את הניתוח בצורה תקינה. עלות השתלת שיניים תחת טשטוש הינה נמוכה יותר מאשר הרדמה כללית.

 

מה מתאים לכם?

השתלת שיניים עם הרדמה תלויה במגוון רחב של דברים, החל מגיל המטופל ומצבו הרפואי ועד להעדפה אישית. כאשר מדובר על טיפולים ממושכים רבים יעדיפו לעבור את התהליך בהרדמה מלאה, במיוחד מטופלים אשר חווים חרדה דנטלית. עם זאת, יש מקרים בהם יש צורך בשיתוף פעולה מצידו של המטופל במהלך הניתוח במקרים כאלה יעדיף הרופא המטפל לעבור את הניתוח בהרדמה מקומית או תחת סדציה. כאשר מדובר על השתלת שיניים של שתל או שניים עדיף יהיה לעבור את התהליך בהרדמה מקומית, כאשר מדובר על תהליכים מורכבים יותר עדיף לבחור בהרדמה כללית. עלות הטיפול מושפעת רק כאשר מדובר על השתלת שיניים עם הרדמה כללית, אך לא באופן ניכר. טיפולי שיניים מאז ומתמיד היו יקרים, בין אם מדובר על מרפאות פרטיות ובין אם מדובר על קופות החולים. היתרון הגדול של הרדמות במהלך ניתוחי שיניים הוא שמטופלים רבים שלא הגיעו לטיפולים דנטליים עקב חרדה כעת יכולים להגיע ולשמור על בריאות חלל הפה ללא חשש. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!