השתלת שיניים בהרדמה כללית

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים בהרדמה כלליתישנה השתלת שיניים בהרדמה כללית, אזורית ונקודתית. הרדמה במהלך השתלת שיניים היא חובה כמעט בכל המקרים למעט השתלת שיניים בלייזר שם רוב התהליך לא מבוצע בהרדמה, לעיתים באלחוש. המטרה של השתלת שיניים בהרדמה כללית היא כדי להקל על המטופל גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית. עם זאת, לא כל מרפאה מציעה השתלת שיניים בהרדמה כללית, יש צורך ברופא מרדים שיהיה נוכח בחדר הניתוח לאורך כל התהליך. אם אתם חוששים לעבור השתלת שיניים תדעו שיש לכם את האפשרות לבחור בהרדמה כללית במרפאות המקצועיות, אבל במה זה כרוך?

 

מהן האפשרויות העומדות בפני המטופל?

השתלות שיניים בעבר היו רק במקרים חריגים, לרוב בריאותיים. עם זאת, היום הפופולריות של השתלת שיניים גברה והיא נעשתה יותר קוסמטית מאשר בריאותית. רבים מחליטים לעבור השתלת שיניים כדי לשפר את החיוך שלהם, כמובן שיש אלטרנטיבות אחרות לשיפור החיוך כמו גשר, חרסינה ועוד, אבל הבחירה בשתלים היא הזריזה ביותר והטבעית ביותר. כמו כן, השתלות שיניים הן במקרים של חוסר בשן או כאשר השן פגועה ויש להסירה. ישנן אפשרויות הרגעה שונות להשתלת שיניים, החל מאלחוש ועד להרדמה כללית. היתרון הוא שלא רק רופא השיניים בוחר עבורכם את שיטת ההרגעה, אלא גם המטופל עצמו יכול לבקש לעבור השתלת שיניים בהרדמה כללית. 

השתלת שיניים בהרדמה כללית – מתי יש צורך?

כפי שציינו, הבחירה לעבור השתלת שיניים בהרדמה נתונה לבחירתו של המטופל אם הוא עומד בתנאים של משרד הבריאות (נדון בזה בהמשך). הצורך בהרדמה כללית יכול לנבוע ממקרים שונים:

  • שיתוף פעולה – כאשר יש חוסר שיתוף פעולה (בכוונה או לא בכוונה) מצד המטופל ימליץ הרופא לעבור את ההשתלה בהרדמה מלאה. חוסר שיתוף פעולה יכול לנבוע עקב רפלקס הקאה, קטינים, אנשים בעלי מוגבלויות, קושי ועוד. ברגע בו יש חשש סביר לחוסר שיתוף פעולה (קושי אשר עולה בשיחת הייעוץ) יוכל הרופא להמליץ עם השתלת שיניים בהרדמה כללית. 
  • חרדות – חרדות מטיפולי שיניים הן נפוצות ורק מי שחווה חרדה כזאת יכול להבין את חומרת המצב. אותו אדם חרד יעדיף להזניח את השיניים, לסבול מכאבים ולא להגיע לטיפול אצל הרופא. השתלת שיניים בהרדמה כללית נועדה כדי לאפשר גם למי שחווה חששות כבדים בנוגע לטיפול להגיע ולא לחוש בדבר. הרי מה שמפריע לאותם מטופלים הן לאו דווקא תופעות הלוואי, אלא התהליך עצמו כאשר הם מורדמים באופן חלקי ונוכחים לשמוע את כל הכלים עובדים, את הקידוח, את ההשתלה ולראות את הדימום.
  • טיפול ממושך – השתלת שיניים הוא טיפול שיכול להימשך על פני 4-5 שעות ולעיתים גם יותר. הקושי של המטופל להישאר עם פה פתוח וערני במשך כל כך הרבה שעות הוא קושי רב ולכן, המטופל יוכל לבחור לעבור השתלת שיניים בהרדמה ולהתעורר כבר בחדר התאוששות. 

 

היתרונות של הרדמה כלליתהשתלת שיניים בהרדמה כללית – חסרונות

את היתרונות של הרדמה כללית כולנו מכירים, התהליך עובר בצורה פשוטה יותר ללא שום חשש והתמודדות עם חרדות. מצד שני, חשוב גם להכיר את החסרונות שיש בתהליך של השתלת שיניים בהרדמה כללית:

  • עלויות – בשביל לעבור השתלת שיניים בהרדמה חייב להיות רופא מרדים נוכח במשך זמן הניתוח. הרופא מרדים אתכם וגם מפקח על מצבכם ועל הנשימה שלכם לאורך כל התהליך. המחיר אותו נשלם עבור הרדמה כללית מתחיל מכ-1,200 ש"ח. 
  • ניסיון – המחקר סביב כל הטיפול הופך למסובך יותר. המטרה של המטופל היא גם למצוא בעל מקצוע איכותי אשר יוכל לבצע את השתלת השיניים בהתאם לבקשת הלקוח ללא שום תקלות נלוות וגם יש לוודא שהרופא המרדים הוא בעל ניסיון. במקרה כזה חשוב להכיר את בעל המקצוע, לבדוק שיש לו את ההתמחות הרלוונטיות ושנות ניסיון. על פי משרד הבריאות יש תקן וכל מרפאה מחויבת באישור והסמכה רלוונטית בכדי לבצע הרדמה כללית. 
  • הגבלות – לא כל אדם יכול לעבור הרדמה כללית, על פי הוראות משרד הבריאות יש רמות שונות של סיכונים אשר לא מאפשרים לאדם לעבור הרדמה כללית. כאשר מדובר על מרפאה פרטית הן רשאיות לבצע הרדמה רק כאשר מדובר נמצא במצב בריאות של ASA 1 ו-2. לפי תקנות משרד הבריאות ASA-1 מעיד על אדם ללא כל מחלות רקע, ASA-2 מעיד על אדם עם הפרעה שלא מפריעה בתפקוד יומי (לחץ דם לא מאוזן). מבעד לכך יש עוד דרגות חומרה אשר אינן מאפשרות למטופל לעבור הרדמה במרפאת שיניים אלא רק בבית חולים.
  • סיכון – בכל ביצוע הליך רפואי קיים סיכון וכמו כן גם בתהליך של הרדמה כללית. נתחיל בפן המרגיע יותר, בארץ יש בכל יום עשרות אלפי הרדמות, בין אם כלליות ובין אם לא. כאשר ההרדמה מבוצעת לא בתנאים הנכונים ולא עם המכשור המקצועי הנכון זה עלול להוביל לפגיעה בבריאות המטופל.

לפי מה נקבע סוג ההרדמה?

סוג ההרדמה נקבע לפי משך זמן הטיפול בעיקר ובהתאם למורכבות שלו. כאשר מדובר על טיפול שנערך למעלה מ-4 שעות ההעדפה של הרופא תהיה לפנות להרדמה כללית במצב בו יש לרופא שליטה מלאה ובכך תוצאות ההשתלה יהיו טובות יותר. עבור סוגי השתלות שונים נדרשת הרדמה מלאה כמו השתלת שיניים ביום אחד. בתהליך זה חובה לבצע את הניתוח בהרדמה מלאה. כמו כן, גם בשיטת טיפול של all on 4 רצוי לעבור הרדמה כללית. במצב זה השיקום של הלסת מתבצע על 4-6 שתלים ובאותו היום גם משקמים את הלסת עם גשר זמני עד להתאמת שתלים קבועים וקבלתם. 

קראו עוד: השתלת שיניים מחיר

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!