השתלת שיניים באילת

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים באילתהשתלת שיניים היא טיפול חדשני שהפך לאחד התחומים המובילים והמבוקשים בשנים האחרונות. מדובר בטיפול מורכב מאוד וקיימות מגוון שיטות וטכנולוגיות חדשניות המאפשרות לבצע השתלת שיניים. על השתלת שיניים באילת נרחיב במאמר הבא. 

 

השתלת שיניים באילת- מה זה?

השתלת שיניים היא טיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפול המובילים. השתלת שיניים למעשה החליפה את הצורך בשיניים תותבות. בטיפול זה, משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה שתפקידם להחליף את השיניים הטבעיות. בטיפול השתלת שיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם ויחבר אותם ללסת. על ידי טיפול זה, מראה הפה יהיה טבעי ותתאפשר לעיסה של מזון קשה.  קיימים מצבים בהם לא ניתן לבצע השתלת שיניים. אלה יכולים להיות מצבים בהם יש בעיות מקומיות בלסת, חוסר עצם באופן קיצוני, מחלות כלליות או במצבים בהם המטופל נוטל תרופות שפוגעות בריפוי העצם. 

השתלת שיניים מתבצעת בדרך כלל תחת הרדמה מקומית והמטופל יוכל לחזור לביתו כבר באותו היום. קיימים מקרים המצריכים השתלת שיניים תחת הרדמה כללית כמו מחלות קשות, פחד מטיפולי שיניים ועוד. במקרים אלה ניתן לשלב טיפולי שיניים נוספים, במידה שיש צורך, תחת אותה הרדמה. על ידי כך ניתן להפחית את מספר הביקורים למרפאת השיניים. עם זאת יש לקחת בחשבון שלא בכל מרפאה ניתן לבצע הרדמה כללית וחשוב שיהיה את הציוד המתאים ואת הצוות הרפואי המתאים. 

השתלת שיניים באילת- מה הסיבות?

יש מספר סיבות המצריכות השתלת שיניים-

  • גיל- אחת הסיבות הנפוצות ביותר לביצוע השתלת שיניים היא בעקבות גיל מבוגר. מגיע גיל שהשיניים מתחילות לנשור. במצב כזה, במקום להשתמש בשיניים תותבות ניתן לבצע השתלת שיניים. 
  • עקירת שיניים- אחת הסיבות לביצוע השתלת שיניים היא עקירת שיניים. כאשר מבצעים עקירת שיניים, חשוב מאוד להחליף את השן שנעקרה על ידי שתל דנטלי. במצב כזה תתבצע השתלת שיניים. עקירת שיניים נדרשת במצב של הרס השן או בעקבות מחלת חניכיים. 
  • אובדן שיניים בגלל מכה- סיבה נוספת להשתלת שיניים היא איבוד שן בגלל מכה. קיימים מקרים בהם מקבלים מכה בשיניים ונפגעים קשה. זה יכול להיות בתאונת דרכים, נפילה קשה, מכה אלימה ועוד. כאשר השן נפגעת ממכה היא יכולה ליפול או להיפגע. במצב בו השן נפגעת, פעמים רבות יהיה צורך לעקור אותה. לכן, במצב כאלה, בדרך כלל יחליפו את השיניים הטבעיות בשתל דנטלי ויבצעו השתלת שיניים. 
  • אובדן עצם הלסת- עוד סיבה נפוצה להשתלת שיניים היא אובדן עצם הלסת. כאשר מאבדים את השיניים, הגוף מזהה שהשיניים לא קיימות ומפסיק להעביר לאזור מחוסר השיניים חומרי בנייה ביולוגיים. חומרי בנייה אלה דרושים לעצם הלסת, לכן לאחר זמן מה בו הלסת לא מקבלת חומרי בנייה ביולוגיים נגרמת נסיגת עצם הלסת והלסת שוקעת. נסיגת עצם הלסת גורמת להשלכות אסתטיות ותפקודיות כאחד. קיים פתרון מתקדם על מנת לשמור על עצם הלסת והוא לעבור אותה על ידי חומר השתלה ייחודי. לאחר מכן יתבצע תהליך שנקרא קליטת עצם. בתהליך זה חומר ההשתלה יוחלף על ידי העצם הטבעית. 

 

השתלת שיניים באילת- הכנה 

השתלת שיניים מצריכה פרוצדורות כירורגיות שונות. לכן, לפני ההשתלה על רופא השיניים לבצע הערכה כללית הכוללת גם צילומי רנטגן. בהערכה שיבצע רופא השיניים  הוא יבחן את המצב הרפואי של המטופל, אילו תרופות הוא נוטל, האם יש לו מגבלות מסוימת בשל מחלה כלשהי (מחלת לב, סוכרת ועוד) ועוד. במידת הצורך הרופא ירשום למטופל מרשם לאנטיביוטיקה שיהיה עליו לקחת לפני ההשתלה על מנת למנוע זיהום. לאחר מכן, רופא השיניים יבדוק מה מצב עצם הלסת ביחס למספר השיניים החסרות. 

 

השתלת שיניים כוללת את השלבים הבאיםהשתלת שיניים באילת- כיצד זה מתבצע?

השתלת שיניים מתבצעת במספר שלבים ויכולה לקחת מספר חודשים. הסיבה לכך היא שיש צורך להמתין לריפוי מלא של עצם הלסת ולבניית העצם סביב השתלת לפני שממשיכים בעבודה השיקום. 

השתלת שיניים כוללת את השלבים הבאים-

  • עקירה- במידה שהשן הפגועה עוד קיימת בפה יש לעקור אותה. 
  • בחינה של עצם הלסת- יש לבדוק האם עצם הלסת מוכנה להחדרת השתל. אם לא יש לבצע השתלת עצם (כפי שהסברנו קודם). 
  • החדרת השתל לקו החניכיים- במהלך החלמת הלסת להחדרה השתל, תתבצע החדרה של השתל לקו החניכיים. 
  • הנחת מבנה חיבור בין השתל לבין כתר- בלי עצם לסת חזקה השתל לא יחזיק, לכן חשוב מאוד לתת ללסת מספיק זמן להחלים, גם אם זה לוקח מספר חודשים. לאחר שנתנו ללסת מספיק זמן החלמה, הרופא יניח חלק ביניים, מבנה, שתפקידו לחבר בין השתל הדנטלי לבין הכתר. המבנה מוברג לשתל ויוצר את התשתית עליה יונח הכתר. לאחר טיפול זה רקמות החניכיים מתאחות סביב המבנה לאחר שבוע עד שבועיים. 
  • כתר- מספר חודשים לאחר השתלת השיניים, האזור נרפא וסביב השתלים צומחת עצם. לאחר צמיחת העצם ולאחר שהחניכיים החלימו, מגיעים לשלב האחרון בו הרופא יתקין את הכתר. הכתר בדרך כלל יהיה עשוי מחרסינה והוא נראה ממש כמו שן טבעית. הכתר הוא תותבת קבועה והוא החלק שנראה בעין. כלומר הכתר הוא תחליף מלאכותי לשן הטבעית. קיימת דרך נוספת והיא שיקום על ידי תותבת נשלפת. 

מומלץ להגיע ליום ההשתלות עם מלווה שיוכל להסיע אתכם לאחר הטיפול, שכן לפעמים לא מצליחים לנהוג. כמו כן חשוב להשאיר את היום למחרת פנוי על מנת שתוכלו לנוח. 

 

השתלת שיניים באילת- מהו שתל דנטלי?

שתל דנטלי הוא שן מלאכותית המושתלת בתהליך השתלת שיניים. הצורך בשתלים נובע ממספר סיבות, כפי שציינו קודם. חשוב שהשתלת השיניים תרגיש, תתפקד ותראה כמו שן טבעית. 

השתלים הדנטליים מאפשרים לשמור על הפה במראה אסתטי והם שומרים את המבנה הכללי של הפה. השתלים הדנטליים בדרך כלל יותקנו בקו החניכיים על מנת לשמור על המבנה הכללי של הפה. השתלים מראים ומתפקדים ממש כמו שיניים טבעיות. 

השתלת שיניים באילת- כמה זה עולה? 

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר שהמחיר תלוי במגוון גורמים שונים. 

  • הרופא- קודם כל לרופא שתבחרו תהיה השפעה על המחיר הסופי. האם בחרתם ברופא מטעם קופת חולים או ברופא פרטי. גם במסגרת הרפואה הפרטית יהיו הבדלים בעקבות היוקרה, הניסיון והביקוש שיש לרופא שבחרתם. כמו כן לכל רופא תהיה תוכנית טיפול אחרת. 
  • מצב רפואי- גורם נוסף שישפיע על המחיר הוא המצב הרפואי של המטופל. כל מטופל מגיע במצב רפואי אחר שמצריך טיפולים אחרים. לדוגמא, אצל מטופל שיהיה צורך גם בהשתלת עצם, יש לצפות שהמחיר יעלה. 
  • השתל- קיימים שתלים מסוגים שונים, חלק זולים יותר חלק פחות. יש מטופלים שיכולים להסתפק בשתלים זולים יותר ויש כאלה שלא יכולים בעקבות המצב הבריאותי שלהם. 
  • הכתר- קיימים סוגים שונים של כתרים, אשר חלקם יקרים יותר וחלקם פחות. בדרך כלל בכתר מומלץ להשקיע שכן זה החלק שרואים וכדאי לבחור בכתר שנראה טבעי ככל הניתן. 

המחיר הממוצע להשתלת שיניים באילת נע בין 700 שקלים לבין 4,500 שקלים לשתל, בהתאם לסוג השתל הנבחר. ההמלצה שלנו היא לקבל הצעת מחיר משני רופאים לפחות, על מנת לקבל מושג על המחירים בשוק.  

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!