השתלת שיניים או גשר

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים או גשרהשתלת שיניים היא פרוצדורה כירורגית שמטרתה להחזיר אל פינו שיניים שאיבדנו בנסיבות כאלה ואחרות. יחד עם זאת, זוהי לא הדרך היחידה להשיג את המטרה הזאת. אחת הטכניקות היותר ותיקות ויותר מוכרות היא טכניקת הכתר. הכתר הוא למעשה שן מלאכותית שאותה אנו מרכיבים על שאריות של שן קיימת, אותה אנו מעצבים לתצורה שהופכת אותה לקונסטרוקציה לכתר. את הכתר ניתן ליישם על שן אחת בודדת או בתור גשר המכסה יותר ממקום של שן אחת. אז מה נכון לכם יותר? השתלת שיניים או גשר והאם בכל מקרה השאלה הזאת היא רלוונטית? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מהו גשר ומתי הוא יכול להחליף השתלת שיניים?

השיניים בפינו מתחלפות פעם אחת מתישהו עד גיל ההתבגרות ומאותו הרגע הן מלוות אותנו לאורך כל חיינו. תחזוקה יומיומית מוקפדת וקבלת טיפולי שיניים שוטפים, יאפשרו לנו ליהנות מהשיניים עד גילאים מאוחרים מאוד ובכלל, אלא שלא תמיד אנחנו מקפידים ולא תמיד אנחנו פונים לקבלת הטיפול הנדרש, שלעיתים גם אינו מבוצע בצורה מקצועית דיה. במקרים אלה, עלול להיווצר מצב של חוסר בשיניים. חוסר בשיניים יכול לבוא לידי ביטוי מבחינה מהותית, כלומר שיניים שפשוט נשרו או נעקרו ואינן קיימות עוד והוא יכול לבוא לידי ביטוי בצורה אסתטית, קרי שן שחורה, רקובה או שבורה או בצורה תפקודית, שהשן קיימת אבל מסיבות שונות אנחנו לא יכולים להשתמש בה לצורך לעיסת מזון.

בכל המקרים הללו ומאחר והשיניים לא צומחות מחדש, עלינו למצוא פתרון מלאכותי שיחליף את השן הטבעית החסרה ואת הפתרון הזה אפשר למצוא במסגרת טיפולי השתלת שיניים או גשר כתר. גשר הוא למעשה כתר שמיועד להשלים יותר משן חסר אחת. כך למשל, אם יש לכם שתי שיניים שביניהן חסר שן, תוכלו להציב גשר של שלוש שיניים, שיישען על שתי השיניים משני הצדדים וישלים את השן החסרה באמצע. כפי שניתן להבין, האופציה של גשר קיימת אך ורק כאשר קיימות בסביבת השן החסרה שיניים שאותן אפשר להפוך לקונסטרוקציה שעל גביה נרכיב את הגשר. כדי שהגשר אכן יחזיק מעמד, תמיכה כזאת חייבת להיות משני הצדדים של השן החסרה ועל אף שישנם מקרים רבים בהם זה בדיוק המצב, ישנם מקרים רבים אחרים שבהם פשוט אין את התמיכה הנדרשת ולכן לא ניתן להשלים את השן החסרה באמצעות גשר.

השתלת שיניים – פתרון להשלמת שיניים חסרות בכל מצב

לעומת גשר, השתלת שיניים אינה תלויה כהוא זה במיקום השן או השיניים החסרות ובקיומן של שיניים תומכות מסביב. השתלת שיניים יכולה להתבצע עבור שן בודדת אחת והיא יכולה להתבצע עבור כל מספר של שיניים עד כדי קשת שיניים שלמה לאורך הלסת כולה. הסיבה לכך היא, שהשתלת שיניים לא דורשת קיומה של שן שתתפקד בתור קונסטרוקציה לנשיאת הגשר, אלא שהשתל הדנטלי עצמו, אותו אנו מעגנים בתוך עצם הלסת, הוא הקונסטרוקציה עצמה. בהתאם לכך, בכל מקרה בו חסרה לכם שן אחת או חסרות מספר שיניים ואתם מתלבטים בין השתלת שיניים או גשר, הפתרון הוא בדרך כלל פתרון של אילוץ, כלומר מה אפשר ולא מה אתם רוצים. מצד שני, ישנם מקרים שבהם גשר יכול בהחלט למלא את החסר ולהחזיק מעמד לאורך עשורים בפיכם. במקרים אלה אין טעם לרוץ לבצע השתלת שיניים וגשר יכול לספק לכם פתרון שהוא יציב וחזק דיו וגם זול יותר ביחס להשתלת שיניים.

 

באילו מקרים אפשר להוציא את הגשר מכלל שיקולבאילו מקרים אפשר להוציא את הגשר מכלל שיקול?

ישנם מקרים בהם בין שתי האופציות של השתלת שיניים או גשר, אופציית הגשר כלל אינה נלקחת בחשבון. מקרים אלה הם בדרך כלל מקרים של סט שיניים חסרות זו בסמוך לזו ללא תמיכה משני צדי הסט. בטיפולי שיקום פה ובמקרים בהם ישנו חוסר משמעותי בשיניים, אופציית הגשר עלולה להפוך לבלתי רלוונטית. מצד שני, חשוב לזכור שגשר יכול למלא את תפקידו גם בהשלמת יותר משן אחת חסרה או במילים אחרות, ניתן בהחלט להרכיב גשר בעל שלוש, ארבע או חמש שיניים בכדי להשלים שיניים חסרות ובלבד שמשני צדי השיניים החסרות, ישנן שיניים בריאות וחזקות שיכולות לספק את התמיכה הנדרשת לגשר. באופן עקרוני, ההחלטה האם לבצע השתלת שיניים או גשר היא החלטה מקצועית נטו שאותה צריך לקבל רופא השיניים. יחד עם זאת, יכולים בהחלט להיות מצבים בהם רופא השיניים יעדיף לבצע השתלת שיניים מסיבות שונות שהן לאו דווקא סיבות מהותיות ובמקרה כזה, בהחלט מומלץ להעלות את האופציה של הגשר. במידה ואופציית הגשר אינה מתאימה, רופא השיניים יצטרך לדעת לנמק זאת בצורה משכנעת. לרוב זה פשוט די ברור מכיוון שבלתי אפשרי להרכיב גשר ללא שיניים תומכות ובמקרים אחרים, ייתכן שרופא השיניים יראה בכך הליך שלא יחזיק מעמד לאורך זמן ויגרום לנזק יותר מאשר תועלת.

אצל איזה רופא נכון לקבל את הטיפול?

לא משנה אם אתם צריכים לבצע השתלת שיניים או גשר, חשוב מאוד שיהיה לכם אמון מלא ברופא השיניים שלכם. כפי שתיארנו בפניכם זה עתה, על הרופא לקבל החלטות מקצועיות שתשפענה על התוצאה הסופית כמו גם על סכום הכסף שתצטרכו להוציא מכיסכם. אם רופא השיניים שלכם אומר שטכנית אפשר להרכיב גשר, אבל זה לא יהיה נכון בטווח הארוך ויגרום לנזק יותר מאשר תועלת, חשוב מאוד שתוכלו לתת בו את האמון שדבריו נאמרים ממקום מקצועי בלבד. אם אין לכם את האמון הזה, אתם רוצים למצוא רופא שיניים שבו אתם יכולים לתלות את יהבכם ולקבל את דבריו בצורה רגועה ושלווה, גם אם הם אינם תואמים את הציפיות הראשוניות שלכם לגבי הטיפול הנדרש.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!