הסימנים שירמזו לכם על מחלת חניכיים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

מחלת חניכיים היא למעשה היווצרות של דלקת הפוגעת בחניכיים. בשלבים מוקדמים של המחלה הנזק הפיך, וניתן באמצעות טיפול נכון להחזיר את המצב לקדמותו. במקרים של הזנחה, המחלה הופכת כרונית וגורמת לפגיעה משמעותית בחניכיים, המהוות מערכת תמיכה לשיניים, וכתוצאה מכך פוגעת גם בשיניים. רוב האנשים יסבלו ממחלת חניכיים בשלב כלשהו במהלך חייהם, כ-80 אחוז מהאוכלוסייה! רבים אינם מודעים לכך ומבחינים בזה בשלב מתקדם של המחלה.

איך ניתן להימנע ממחלת חניכיים?

שמירה נכונה על היגיינת הפה תעזור לכם לשמור על השיניים והחניכיים שלכם ובכך להימנע מדלקת חניכיים. הקפדה על צחצוח שיניים באמצעות מברשת רכה, פעמיים ביום- בבוקר לאחר הארוחה, ובלילה לפני השינה. כמובן שהמצב האולטימטיבי הוא צחצוח לאחר כל ארוחה. נוסף על כך, שימו לב שאינכם ממהרים בזמן הצחצוח, צחצחו באופן יסודי והשלימו את הפעולה באמצעות חוט דנטלי, אשר מסיר את כל שיירי המזון שנותרו בין השיניים.

אל תשכחו לבקר באופן קבוע אצל שיננית, על מנת להסיר את האבנית והפלאק המצטברים על השיניים. רובד חיידקי זה עלול לפגוע בשיניים, בחניכיים ואף בבריאות הכללית של גופנו. החיבור בין רקמת החניכיים לשיניים אינו אטום, לכן עלולים לחדור דרכו חיידקים, אשר יכולים להגיע גם לאזורים אחרים בגוף.

במקרה שאתם כבר סובלים מתסמינים של מחלת חניכיים, חשוב לציין שככל שנעשה אבחון מוקדם יותר למחלת החניכיים, כך יהיה ניתן לחסוך כאבים מיותרים. מעבר לכך תמנעו מנזקים בלתי הפיכים, ובמקרים חמורים מאיבוד שיניים ומהצורך בהשתלת חניכיים.

 

סימנים למחלת חניכיים 

רבים אינם מבחינים בכך שהם סובלים ממחלת חניכיים, מאחר והיא מלווה בכאב רק במצבים חמורים. איך בכל זאת ניתן לזהות מחלת חניכיים? צבען של חניכיים בריאות הוא ורוד ואילו חניכיים חולות מקבלות גוון אדום בוהק, הן נפוחות ומדממות לעתים תכופות.

אם אתם סובלים מכמה מהסימנים הבאים, גשו להיבדק בהקדם:

  • חניכיים נפוחות ומבריקות.
  • שינוי גוון מוורוד בהיר לאדום, במקרים נוספים הצבע יכול להשתנות גם לכחלחל או סגול.
  • ריח פה לא נעים.
  • דימום בזמן הצחצוח או האכילה.
  • תחושת רגישות לחום וקור או למזונות מתוקים.
  • במקרים חמורים- שיניים מתנדנדות.

 

מהי נסיגת חניכיים

ישנן כמה סיבות הגורמות לנסיגת חניכיים, אחת הסיבות העיקריות לכך היא מחלת חניכיים. החמרה של מחלת חניכיים עלולה להוביל לנסיגת חניכיים. נסיגה של החניכיים גורמת לשורשי השן להיחשף וכך מייצרת מראה של שיניים ארוכות. האזורים החשופים פגיעים יותר, ורגישים לחום וקור. עקב הרגישות הרבה, אנשים נמנעים מצחצוח אזורים אלו, וכתוצאה מכך נוצר רובד חיידקי, המחריף את הדלקת ואת נסיגת החניכיים. נוסף על כך נסיגת חניכיים גורמת להיווצרות של רווחים בין השיניים, בהם נותרים שיירי מזון המזמנים חיידקים, המובילים להתפתחותם של דלקות או זיהומים. הזנחה של נסיגת חניכיים עלולה להוביל לפגיעה בעצם הלסת, וכתוצאה מכך לגרום לנשירת שיניים.

 

מתי זקוקים להשתלת חניכיים

במקרים חמורים של נסיגת חניכיים, נדרשת השתלת חניכיים. כאמור נסיגת חניכיים היא תוצאה של מחלות ודלקות חניכיים לא מטופלות. במקרים אלו שפת החניכיים מתקצרת משמעותית, וחושפת את שורש השן. מלבד המראה הלא נעים שנוצר, נסיגת חניכיים חמורה עלולה להוביל לנזקים בריאותיים. חשוב מאוד לטפל כראוי, ולא להזניח במקרה שאתם מזהים אחד מהסימנים שהוזכרו קודם לכן. על אף שלא ניתן להחזיר את מצב החניכיים לקדמותו, גם אם הינכם סובלים ממחלת חניכיים מתקדמת, הטיפול במחלת חניכיים יעצור את המשך התקדמות המחלה, וימנע מכם סיבוכים מיותרים.

הכתבה בשיתוף ד"ר יהונתן צ'יפר – לאתר

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!