במה כרוך טיפול של השתלת שיניים בלסת העליונה?

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלות שיניים נועדו לעזור בשחזור ושיקום שיניים אשר אינן יכולות לתפקד כי הן נשברו, נשרו או כי יש צורך לעקור אותן. השתלה זו נועדה להשלים שיניים חסרות בלסת העליונה מבלי לפגוע בשיניים קיימות. מאמר זה ישפוך אור על השתלת שיניים לסת עליונה ויעשה לכם סדר בבלגן.

הסיבות שבגללן יש צורך בטיפול השתלת שיניים

בדרך כלל בשלב בחיי אדם הוא עלול לאבד שן אחת או יותר בגלל מספר סיבות. להלן כל הסיבות שעלולות להביא לאבדן שן או שאתם תמצאו את עצמכם זקוקים לטיפול של השתלת שיניים:

  • מחלות שיניים – מחלות כמו עששת או דלקת חניכיים עלולות להוביל לנסיגה של החניכיים ושל העצם. דבר שיכול ליצור מצב שהשן תתנדנד ותנשור. זה עלול להשפיע על השיניים שבאותו האזור ולפגוע גם בהן.
  • טראומה שהשן עברה – אנשים יכולים לאבד שיניים עקב חבלה או תאונה באזור הפה. הטראומה שתחרשה בחלל הפה נגרמת גם עקב נשיכה או לעיסה של העצם.
  • מבני שורש לא תקינים – ישנם לא מעט רופאי שיניים שיכולים לבצע טיפול שורש לא כראוי, וכתוצאה מכך המבנה עלול להידפק וליצור מצב שאותו אדם יצטרך השתלת שן חדשה.
  • צמיחה לא כראוי של שיניים – לפעמים שיניים יכולות לגדול אחת על השניה או צמיחה עקומה של השיניים הקבועות עלולות להוביל אדם לטיפול של השתלת שיניים לסת עליונה.

למה הכוונה בהשתלת שיניים לסת עליונה?

השתלת שיניים הינו טיפול שאמור לסייע בשחזור שיניים אשר נשלו או נשברו מסיבות שונות, וחלקן אולי לא צמחו כראוי עקב מחלות שונות. זהו מצב מורכב לבצע השתלת שיניים עבור שיניים בודדות, אך כאשר מדובר על השתלת שניים לסת עליונה, מה כדאי לעשות?

במצבים כאלו, שבכל הלסת העליונה חסרות או לפחות רובן, עלולות לנבוע מאותן סיבות שציינו כבר בפסקה שבתחילת המאמר צריך לעשות השתלה רחבה של שיניים. על כך נפרט בהמשך.

אזורים שבהם ניתן לעשות השתלת שיניים לסת עליונה

אזור ראשון: השתלת שיניים בחלקה הקדמי
מה שמאפיין את חלקה הקדמי בלסת העליונה הוא הרצון להראות מראה אסתטי. בשפה המקצועית אזור זה נקרא "האזור האסתטי". זהו החלק הכי בולט בפה, וחשוב להקפיד שהוא יראה טוב. בכל פעולה שמבוצעת דרך הפה שלנו חלק זה תמיד בולט – בכל דיבור, חיוך ועוד. לכן מראה והאסתטיקה באזור זה מאוד חשובים.
באזור זה בדרך כלל אין בעיה של חוסר בעצם. לפעמים בגלל טיפולים שנעשו באזור בעבר כמו: עקירות שיניים, רוחבה של העצם קטן, ובגלל זה חשוב שהרופא המטפל יקפיד מאוד על פרופיל הבקיעה. במילים אחרות, יש להתקין את השתל בשביל שהכתב שמורכב מעל "יבקע" מן החניכיים כמו שן טבעית.

אזור שני: השתלת שיניים בחלקה האחורי של הלסת העליונה
שיניים ולסת עליונהבחלק זה של הלסת ישנו סינוס המקסילרי. סינוס זה הוא חלק מאזור האסור לפגוע בו בעת השתלת שיניים. כלומר, הרווח הקיים לביצוע פעולת ההשתלה בחלק זה ממרכז הלסת ועד לגבול התחתון של הסינוס. המבנה של הסינוס משתנה מאדם לאדם, וגם המרווח שבין רכס הלסת לגבול התחתון של הסינוס יכול להשתנות גם עם השנים. בנוסף לכך, הסינוס גדל ומתפשט עם השנים.
העצם של הלסת משתנה גם היא בגלל דלקות בחניכיים וגם לאחר ביצוע טיפולי עקירה לשיניים. העצם נספגת, וכתוצאה מכך הרווח בין רכס הלסת לסינוס קטן עם השנים.
בגלל שני הגורמים הללו לא תמיד קיים המרווח המתאים לביצוע השתלת שיניים בחלק זה של הלסת.

אזור שלישי: השתלת שיניים משולבת – באזור הקדמי והאחורי
מתי שמתעורר הצורך לבצע השתלת שיניים לסת עליונה בשני אזורים – לסת קדמית ואחורית – על הרופא המטפל להתייחס לכלל צרכי האזורים. בעת ביצוע ההשתלה באזור הקדמי מאוד חשוב לדאוג להיבט האסתטי, ולאזור האחורי צריך לבדוק מה קורה עם גובה העצם או אם יש חסר שלה.
לפעמים יש צורך בהרמת סינוס, על המטופל להמתין עם שיקומו של החלק הקדמי עד לסיום ביצוע ההשתלות בחלקה האחורי ורק אז ניתן לשקם את הלסת בבת אחת.

אזור רביעי: שיקום לסת עליונה ללא שיניים או שכל השיניים מיועדות לעקירה:
במצב כזה של הלסת העליונה הרופא יכול להשתמש בטכניקה חדשה המעניקה למטופל פתרון מעולה ומהיר למצב שבו הוא נתון. הפתרון הוא בשימוש בעזרת השתלת שיניים ביום אחד. שיטה זו נקראת 4 all in.
בעזרתה הרופא המטפל שותל בלסת המטופל בין 4 ל-6 שתלים, כאשר השתלים מאחורה מוטים וארוכים. שתלים אלו צמודים לגבול של הסינוס הקדמי ושם ניתן לנצל את כמות העצם בשביל ההשתלה. טיפול זה מתבצע בהרדמה מלאה ודורש את נוכחותו של רופא מרדים מומחה בחדר הניתוח.

זהירות! אילו סיבוכים יכולים לקרות עקב טיפול השתלת שיניים?

ברובן של השתלות שיניים לא מתרחשים סיבוכים. כאשר מחשבים את הסיכויים לכשל בביצוע השתלה בלסת העליונה עומדים על 10%. אבל עדיין יכולים להתחרש דלקת באזור השתל, אובדן עצם או של השתלים. אלו לא סיכונים חמורים ולא מתרחשים בכל טיפול. אבל ישנם עוד גורמים העלולים לגרום לסיבוכים, והם:

עישון
במידה ואתם עוברים תהליך של השתלת שיניים חשוב מאוד לחשוב כיצד אתם יכולים להפחית בעישון או לא לעשן כלל לפני התחלת ההליך. עישון סיגריות הוא בין הגורמים העיקריים לכשלים וסיבוכים אפשריים בטיפול זה. העישון גורם לבעיות בזרימת הדם בפה מה שפוגע בפצעים שנוצרו תוך כדי הניתוח מה שמעקב גם את ההחלמה, השיקום ואף עלול לגרום לאובדן עצם.

עוצמת הנשיכה
לפעמים מטופל עלול להפעיל כוח חזק קצת לאחר הניתוח, משום שהוא לא יודע כמה כוח עדיין אפשר להפעיל באזור ההשתלה. פעולה זו עלולה לגרום לשרף הסינטטי ואף לגרום לא לצאת מהמקום שלו. אם זה קורה יש לחזור אל הרופא והמטפל והוא ימליץ לכם על טיפול מתאים.

מטופלים הסובלים ממחלת אוסטאופורוזיס
מטופלים הסובלים ממחלה זו או מדלדול בעצם, קיימת אצלהם סיכוי גבוה לאובדן עצם. זה יכול לקרות בגלל שהעצם עשויה באיכות לא טובה, גם אם היא בכמות המספקת הנדרשת לטיפול, ואם רוצים לבצע השתלה נוספת אינה אופציה טובה משום שצריך להמתין שלושה חודשים עד להתאחות בין העצם לשתל.

לסיכום, השתלת שיניים לסת עליונה יכולה לקרות ממספר סיבות שעליהן פתחו את המאמר, לאחר מכן הוסבר לכם על מתי ואיך עושים השתלת שיניים בלסת עליונה ולסיום, הבנו את כל הגורמים היכולים לחבל לכם בהצלחת הטיפול. התרשמתם לטובה מן המאמר שלנו? חושבים שאתם צריכים השתלת שיניים? למה אתם מחכים השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ בחינם.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!