אילו סוגי השתלות שיניים קיימות

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים הינו טיפול המתאים ביותר להחלפת שיניים טבעיות. אם בעבר היו מספר שיטות להשתלת שיניים לא כולן היו מתאימות לכולנו, והיום פותחו מספר שיטות חדשות המספקות פיתרון לכלל המטופלים. השתלות השיניים מותאמות ע"י רופא שיניים מוסמך, והן חייבות להיות אופטימליות לכל מטופל. יש לא מעט שוני בין שיטה לשיטה ועל כך נפרט. חשוב לציין כי העידן הטכנולוגי הנוכחי ובעזרת מחקרים שנערכו ביחד איפשרו את פיתוחן של השיטות החדשות להשתלות שיניים. מאמר זה יאפשר לכם להבדיל בין השיטות השונות.

אילו סיבות יכולות להביא אותנו לטיפול השתלת שיניים?

בשלב מסויים בחיינו כולנו עלולים לאבד שן אחת או יותר ממגוון של סיבות שונות, ולכן נצטרך שיניים חדשות בשביל ולתפקד ללא גבולות.

להלן הסיבות שעלולות להביא לאבדן שיניים:

  • עששת או מחלות חניכיים – מחלות אלו מובילות לנסיגת חניכיים ושל העצם, מה שגורם לשן להתנדנד ולנשור. זה עלול להשפיע על שיניים נוספות באזור ולפגוע בהן גם.
  • טראומה חיצונית המשפיעה על השן – לא מעט פעמים אנשים מאבדים שיניים עקב חבלה או תאונה. הטראומה יכולה להתרחש בחלל הפה כתוצאה מנשיכה או לעיסה של העצם.
  • מבני טיפול שורש גרועים – ישנם לא מעט רופאי שיניים העלולים לבצע טיפולי שורש לא נכונים וזה עלול לגרום לכך שאותו אדם יצטרך השתלת שיניים. בנוסף, אם מבנה התעלות שהתעוות עקב דלקת או טראומה חיצונית עלולים להביא למצב של טיפול השתלת שיניים.
  • צמיחה לא טובה של שיניים – צמיחה עקומה של שיניים קבועות לא ניתן ליישר או שיניים הצומחות אחת על השנייה או כל בעיה בשיניים הדורשת התערבות כירורגית והשתלה.

כל סוגי השתלות הקיימות כיום

לאחר שהבנו מהן הסיבות היכולות לגרום לכם להגיע לביקור אצל רופא השיניים עקב בעיה חמורה בשיניים המחייבת השתלת שיניים, הגיע הזמן להכיר את כל שיטות השתלות השיניים הקיימות היום בשוק.

השיטה הישנה והמוכרת

השיטה הקלאסית, היא המוכרת ביותר, והינה מורכבת משני שלבים: בשלב הראשון מחדירים את השתלים הדנטליים ללסת ובשלב השני מעמיסים את המבנה ושיקומן של שיניים חסרות באמצעות כאלו תותבות, גשרים או כתרים. בין ביצוע שני שלבי השיטה ישנה תקופה של המתנה העורכת בין שלושה לשישה חודשים.

שיטת all on 4

בעזרת שיטה זו הרופא המוסמך יכול לבצע השתלה מיד לאחר עקירת שן פגועה או פגומה. שיטה זו ניתן להשתיל בין 4 ל-6 שיניים באותו הזמן. שמה של השיטה מגיע מכך שיש לה 4 שלבים, והם: עקירת השן הפגועה, הכנסת שתל, חשיפתו והתקנת המבנה על השתל. שיטה זו אינה גורמת למטופלים כאבים מיותרים ואין צורך בתפרים. סיכויי הצלחה זו נחשבים לנמוכים משיטות אחרות.

שיטת שיניים בזאלית

זוהי נחשבת לאחת השיטות הכי מתקדמות ויעילות שיש מבין כל השיטות הקיימות. היא פותחה בעבור מתן מענה לצורך של מטופלים שאינם יכולים לעבור השתלות בשיטות הרגילות. בעזרת שיטה זו קודם כל, מבריגים את הבורג ישירות אל תוך עצם הלסת. מסתמכים על עצמות הלסת המרכזיות ומסייעות לכך שההשתלה תחזיק מעמד זמן ממושך והן אינן נספגות או נעלמות כמו העצמות שעליהן יושבות השיניים.
לשיטה זו מספר יתרונות:

  • השתלת שיניים בזאלית מתאימה לכל מטופל הנזקק לטיפול השתלת שיניים.
  • שיטה זו מעניקה מראה אסתטי ועמידות ממושכת המאפשרת תפקוד לאורך זמן רב.
  • היא מעניקה תוצאה ברורה בתוך שבוע מתחילת התהליך.
  • השתלתים אשר מושתלים מבטיחים את פיזור העומס בצורה שווה על כל הלסת.

השתלת שיניים ביום אחד

טיפול שינייםסוג שיטה זה מתבצעת אצל מטופלים שרוצים לסיים את תהליך השתלת השיניים כמה שיותר מהר והם נמצאו מתאימים לשיטה זו. הקריטריון שקובע אם אנשים מתאימים לטיפול זה הוא כמות העצם הקיימת בלסת המטופל. אם יש לו מספיק עצם לסת, אז יש צורך בהשתלה מיידית. כאשר יש מחסור בעצם יש להשתיל תחילה עצם ולאחר מכן לבצע את השתלים.
השתלה זו מתאימה לאנשים הסובלים ממחלות עששת, חניכיים, ריקבון ועוד. השתלים מחליפים את השיניים המקוריות באופן הכי דומה למראה ולתפקוד שלהן. במידה ונעשה שימוש בשיניים תותבות או גשר בשיניים, אין הרגשה טבעית כאשר אוכלים, והם עלולים לזוז במהלך התפקוד ולפגוע בתחום הלעיסה או אכילה.

השתלת שיניים לסת תחתונה: כל מה שצריך לדעת

לפני שנצלול למה זה השתלת שיניים לסת תחתונה, ישנם מספר צעדים שאותם מוסמך לעשות רופא שיניים עם התמחות בהשתלות שיניים, בפרט לאזור של הלסת התחתונה. הרופא המוסמך מבצע בדיקה למצב הפה של המטופל ומפנה אותו לצילום CT לקבל תמונת מצב בתלת מימד מדוייקת על מצב הפה. לאחר מכן, הרופא מבריג את השתל לעצם הלסת בשביל שהוא יתפקד כשורש לשן החסרה וכבסיס לכתר. ישנה רק המתנה של חודשים עד להתפתחות תאי העצם ולקליטת השתל. ולבסוף, חושפים את השתל באמצעות יצירת פתח קטן בחניכיים שמעליו מתקינים כיפה של טיטניום, העוזרת בריפוי החניכיים הסובבים את השתל. ישנה המתנה של שבוע או שבועיים להרכבה של הכתר לתפקוד מושלם ומראה אסתטי.

השתלת שיניים לסת תחתונה עלולות להיווצר עקב מקרים שונים הפוגעים בשן, כמו: מחלות חניכיים, דלקות, גיל מתקדם ועוד. אובדן העצם העיקרי הוא באזורים האחוריים של הלסת והעצב שעובר ביניהם מהווה מגבלה למיקום השתלים. במצב זה כזה או במצב שהשיניים מיועדות לעקירה ניתן למקם בין 4-6 שתלים בקדימת הלסת. במצבים אחרים אפשר לבצע בלסת התחתונה שיקום קבוע או נשלף גם למספר מועט של שתלים, אבל מומלץ למקם כמה שיותר שתלים בשביל לספק תשתית טובה לשחזור שמטרתו לשקם את כל הלסת.

מה יכול לגרום לעיכובים ולאי הצלחת ההשתלה?

לפעמים הצלחת השתלת שיניים לסת תחתונה מתעכב עקב פגיעה בעצב הלסת התחתונה. אמנם זוהי יכולה להיות פגיעה חלקית או מלאה, זו עדיין פגיעה ועליכם לחזור ולדווח על כך לרופא המטפל שלכם.
אתם עלולים לסבול מזיהומים שעלולים להיווצר ולחדור למחזור הדם והלב. במידה ומתפתח זיהום משמעותיים ובנוסף אתם סובלים מחום גבוה, כאבים ונפיחויות יש לחזור אל הרופא המטפל בדחיפות.

לסיכום, למדנו שישנן ארבעה סיבות היכולות להביא אותנו לטיפול והן: עששת או מחלות חניכיים, טראומה חיצונית, מבני טיפול שורש לא טובים וצמיחה לא טובה של השיניים. אם בעבר הייתה שיטה אחת ומוכרת להשתלת שיניים שלא התאימו לכל אחד, כיום, תודות לעידן הטכנולוגי התפתחו לא מעט שיטות חדשות המאפשרות ליותר מטופלים לקבל שיניים חדשות דרך השתלה ולא דרך אחרת. השתלת שיניים לסת תחתונה נחשבת למוצלחת מאוד. שיטה זו מאפשרת השתלה של מספר שתלים ביחד, זמן ההחלמה וההמתנה אינן ארוכים כמו בשיטות אחרות. אבל גם שיטה זו אינה פתורה מסיבוכים, אם אתם חווים את הסיבוכים שהוזכרו במאמר או אחרים יש לפנות במיידית לרופא המטפל. התרשמתם לטובה ממה שקראתם ואתם צריכים השתלת שיניים? השאירו פרטים, ואנו נחזור אליכם עם כל המידע הרלוונטי.

 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!