איך מטפלים בחריקת שיניים ב-2022 

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


נכון לשנת 2022 כל ילד חמישי סובל מחריקת שיניים כאשר הוא ישן. לחצים וריכוז יתר על המידה יכולים לגרום לחריקת שיניים גם כאשר אנחנו ערים. למה זה בכלל קורה וכיצד ניתן לטפל בזה? את התשובות לכך תמצאו בהמשך המאמר. 

 

מה זה חריקת שיניים?

כאשר אנו מדברים על חריקת שיניים אנחנו למעשה מדברים על תופעה שנקראת ברוקסיזם, תופעה אשר יכולה להתרחש כאשר אנו ישנים או כאשר אנחנו ערים. על פי מחקרים שנערכו חריקת שיניים נחשבת לפעילות שרירית של הלסת הדומה ללעיסה, שחוזרת על עצמה ויכולה לקרות גם בזמן שינה וגם כאשר אנו ערים. אותה פעילות שרירית כוללת מצבים של חריקת שיניים, הידוק של השיניים ונעילה של הלסתות ללא קיום של מגע בין השיניים. 

כאשר ברוקסיזם מתרחש בזמן שאנו ישנים הוא מתרחש ללא הרצון שלנו ויכול לקרות מסיבות שאינן ברורות, ברוקסיזם יכול להיגרם גם כתוצאה מנטילה של תרופות מסוימות, סמים, מחלות מסוימות ועוד. 

 

אילו נזקים עלולים להיגרם כתוצאה מברוקסיזם?

ברוקסיזם יכול לפגוע במצבו הבריאותי של האדם באופן משמעותי במידה והוא לא מטופל. חלק מן הנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מברוקסיזם הם:

  • פגיעה במבנה הטבעי של השן או צורך בטיפולי שיניים שונים כמו למשל: שתל, כתר, סתימה וכן הלאה. 

 

  • כאבים חזקים באזור הפנים. 

 

  • כאבי ראש חוזרים. 

 

  • נזק משמעותי ובלתי הפיך למפרק של הלסת ( במקרים קיצוניים במיוחד). 

 

כיצד ניתן לטפל בברוקסיזם?

רופא שיניים מומלץ במודיעין יבדוק בראש ובראשונה כי אתם לא סובלים מהפרעת שינה חסימתית במהלך השינה עוד לפני שהוא יתחיל לטפל בברוקסיזם שקורה במהלך השינה, זאת מאחר וגופנו יכול להיעזר בחלק מן המקרים בפעילות מוגברת של הלסתות על מנת לפתוח את דרכי הנשימה. על ידי טיפול בהפרעת שינה חסימתית במהלך השינה ניתן להקל באופן משמעותי על בעיות של חריקות שיניים, אך יחד עם זאת טיפול בבעיה באמצעות סד לילה עלול להגדיל את מספר הפעמים בהם המטופל מפסיק לנשום בשעה. 

רק כאשר הברוקסיזם משפיע באופן משמעותי על חייו של האדם דבר אשר יכול לבוא לידי ביטוי בנזקים לשיניים, כאבים ופגיעה בסביבה, מומלץ לפנות לטיפול רפואי. 

 

חפשו ביקורות קודמות על רפוא השיניים

אם אתם מעוניינים למצוא רופא שיניים מומלץ במודיעין אנו ממליצים לכם לערוך חיפוש באינטרנט על מרפאת השיניים שלו. על ידי חיפוש פשוט וקל באינטרנט תוכלו למצוא ביקורות קודמות על רופא השיניים בו אתם מעוניינים,  הביקורות יעזרו לכם להבין האם רופא השיניים הוא אדם מקצועי ובעל ניסיון, האם הצוות שלו הוא צוות נעים שעוזר לעבור את הטיפול על הצד הטוב ביותר וכן הלאה. כמו כן תוכלו לבקש מרופא השיניים עצמו לצפות בהמלצות שהוא קיבל או במכתבי תודה ממטופלים קודמים שלו. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!