איך להקל על כאבי שיניים

כל כאב נחשב ללא ספק כדבר לא נעים, אך אין ספק כי ישנו סוג אחד של כאב אשר לא מעט אנשים חוששים ממנו הלא הוא כאב שיניים, על אף שמדובר על איבר קטן יחסית בגוף, כאבים אלו נחשבים חזקים מאוד ולא פעם הם עלולים להפוך לכאבים משתקים אשר יכולים להשפיע באופן מהותי על התפקוד היומיומי. אם אתם סובלים מכאב שיניים, אתם ללא ספק מחפשים מזור לכאב זה.  אין ספק שחשוב מאוד לפנות כמה שיותר מהר למרפאת שיניים במקרה של כאב, אך כדאי להיעזר גם בפתרונות שונים להקלה על הכאב במידה ומדובר על כאב שתוקף אתכם בשעה שבה מרפאות שיניים אינן זמינות.

מהם הגורמים לכאבי שיניים?

כאבי שיניים יכולים להיגרם מכמה סיבות, אך יש לחלק אותם לשניים: כאבים אשר מצריכים פגישה עם רופא השיניים, כאשר מדובר על כאבים שכיחים שכמעט כל אדם צפוי לחוות במהלך חייו וכאבים אשר נגרמים בשל הטיפול במרפאת השיניים. כאשר מדובר על כאבים מהסוג הראשון הם יכולים להיגרם כתוצאה מכך שלא מקפידים מספיק על היגיינת הפה, דבר שיכול לגרום לעששת וחורים בשיניים, לדלקת בשיניים, דלקת בחניכיים ועוד. חשוב כמובן גם להגיע לביקורת תקופתית אצל רופא השיניים ולטפל בכל בעיה שרופא השיניים מוצא. ישנן סיבות נוספות שיכולות לגרום לכאבי שיניים כגון: סתימה שנשרה, זיהום שהתפתח בין שני שיניים, שורש שן חשוף, נמק בשורש של השן, סדק או שבר בשן ועוד. מדובר על כאבים אשר מחייבים טיפול ולא פעם טיפול מידי.

כאבים שנגרמים כתוצאה מטיפולי שיניים לרוב יהיו קצרי מועד, אך יחד עם זאת, בתהליך יישור שיניים, לא פעם הכאבים יהיו ממושכים שכן מדובר על תהליך ארוך שבמהלכו השיניים מתיישרות וזזות ממקומן ולכן, חשוב מאוד ללמוד כיצד להתמודד עם כאבי השיניים בצורה טובה ולהקל עד כמה שניתן על העוצמה שלהם או לשכך אותם.

כיצד מתמודדים עם כאבי שיניים?

ישנם פתרונות שונים לכאבי שיניים. אם אתם תוהים איך להקל על כאבי שיניים, כדאי שתדעו כי ראשית כל, ניתן להיעזר ברטיות חמות או קרות ולהניח אותם על האזור הכואב. מדובר על פתרון שיכול להקל מעט על הכאב. שנית, ניתן למצוא כיום משחות מאלחשות שונות אשר ניתן למרוח על המקום של הכאב. מלבד זאת, אפשר כמובן להיעזר במשככי כאבים שתמיד יכולים לסייע להקלה זמנית על הכאב וכן, ניתן להיעזר כיום בפתרונות מהרפואה המשלימה כגון: דיקור סיני, כאשר ישנם מדקרים שונים שטוענים כי דיקור בנקודות מסוימות בגוף עשוי להפיג את הכאבים הטורדניים.

אם מדובר על כאבי שיניים לאחר טיפול שיניים, חשוב מאוד להקשיב וליישם את כל ההנחיות שנתן רופא השיניים לאחרי הטיפול וכמובן שניתן להתייעץ עם רופא השיניים לגבי תרופות שונות, משחות או שיטות שיכולות להקל על כאבי שיניים.

חשוב מאוד להבין כי אם מדובר על כאב שיניים אשר הנובע מהזנחה של השיניים ומחוסר היגיינה, הרי שחשוב מאוד להקפיד על צחצוח נכון של השיניים באמצעות משחה ייעודית איכותית. כמו כן, חשוב לפנות לביקורות תקופתיות אצל רופא השיניים על מנת להימנע מבעיות קשות בשיניים שיכולות להסב כאב רב וכן, להגיע לרופא השיניים במקרה של כאב או קושי כמה שיותר מהר.