מרכז המומחים להשתלות וטיפולי שיניים

שיקום פה מלא


שיקום פה מלאשיקום פה מלא נועד להביא את הפה למצב תקין, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית. שיקום פה מלא מתבצע על ידי רופא שיניים מתאים והוא משלב טיפולים מסוגים שונים. על שיקום פה מלא נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו שיקום פה מלא?

שיקום פה מלא נועד להביא את הפה למצב תקין. למעשה מדובר במונח המתייחס לתהליכי בנייה מחדש או שחזור של השיניים. שיקום פה מלא הוא תהליך המתבצע על ידי רופא שיניים כללי או רופא שיניים שיקומי והוא משלב טיפולים מסוגים שונים ביניהם השתלת שיניים, כתרים, גשרים, טיפול בחניכיים ועוד. 

 

מתי נבצע שיקום פה מלא?

ישנם מקרים שונים וסיבות שונות המובילים לכך שיש צורך בשיקום פה מלא-

שיקום פה מלא- התאמת טיפולים

כפי שהבנו, שיקום פה מלא נוגע לטיפולים שונים הנדרשים בעקבות סיבות שונות. לכן, חשוב מאוד לאבחן את המטופל ולבצע בדיקות מקיפות על מנת להתאים את הטיפולים המומלצים לטיפול בבעיות שלו באופן ספציפי. אבחון לצורך התאמת הטיפולים כולל מספר בדיקות יסודיות-

 

שיקום פה מלא- מה משך הטיפול?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר ויש גורמים שונים הישפיעו על משך הטיפול. יש להבין כי השאיפה היא לקצר את הטיפול ככל הניתן, על מנת לא להתיש את המטופל ולגרום לו לבזבז זמן רב.

על מנת לקצר את משך הטיפול, יש לקבוע תורים ארוכים בהם ניתן להתקדם עם הטיפולים כמה שיותר. כך חוסכים במספר התורים וחוסכים למטופל זמן של נסיעות למרפאה לתורים רבים. 

כאשר מדובר בפרוצדורות כירורגיות קטנות, המרוכזות ברבעון אחד של הפה, ניתן לבצע את כולן ברצף. אך כאשר מדובר בפרוצדורות כירורגיות רבות המתפרשות על מספר אזורים בפה, יש להשתמש בהרדמה כללית או טשטוש על מנת לבצע את כולן ברצף. יש לקחת בחשבון כי במקרה כזה חייב להיות מרדים מומחה בחדר הניתוח, מה שייקר את המחיר. 

כאשר רוצים לבצע שיקום פה מלא ביום אחד יש לטפל בשיטת All on 4. שיטת All on 4 מתאימה למקרים בהם הלסת מחוסרת שיניים או כאשר כל השיניים מיועדות לעקירה. בשיטה זו מבצעים הרדמה כללית ובאותו היום משתילים את השיניים ומבצעים גשר זמני.  המטופל מגיע בבוקר, מורדם ומנותח, ולקראת הערב יוצא מהמרפאה עם גשר זמני. לאחר חצי שנה יחליפו את הגשר הזמני בגשר קבוע. שיטה זו קיימת כבר כ-25 שנים והיא הצליחה לטפל כבר באלפי מטופלים בצורה יעילה ומוצלחת. כך מדובר ביום אחד והטיפול הסתיים. אין צורך להגיע מספר פעמים למרפאה, לסבול נסיעות בפקקים, לחפש חניה, לסבול הרדמות רבות, ניתוחים שונים, שיקומים שונים או כל דבר אחר. ניתוח אחד, הרדמה אחת, טיפול אחד ובסופו המטופל מתעורר עם פה חדש. 

Exit mobile version