שכוך כאבי השתלת שיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

כאבי שינייםיהיה קשה עד כמעט בלתי אפשרי למצוא אדם שכאשר יישאל האם הוא אוהב לבקר אצל רופא השיניים, יענה בחיוב.

ביקור אצל רופא שיניים הוא אחת החוויות השליליות ביותר החקוקות בליבם של אנשים רבים. תחושת החוסר אונים בעודך שוכב על כסא, אור מסנוור מכה בעינייך, וידיו של אדם זר מחטטות לך בפה, מסרבת להרפות מאיתנו גם כשאנחנו גדלים.

ההמלצה המקובלת היא לבקר אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה לצורך ביקורת ומעקב, אולם מרבית האנשים נמנעים מלבצע המלצה זו.

יחד עם זאת, קיימים מקרים בהם אין ברירה ועלינו לבקר את רופאי השיניים כי על אף החוויה הלא נעימה, הם היחידים שיכולים באמת לעזור לנו.

עקירות שיניים, טיפולי שורש, סתימות והשתלות שיניים הם כולם טיפולים המבוצעים תחת הרדמה. הטיפול עצמו, למרות שאינו נעים במיוחד, אינו כואב. לאחר שפגה השפעת ההרדמה מגיעים הכאבים איתם צריך להתמודד, ומי שחווה פעם כאב שיניים יודע כי מדובר בעסק רציני למדי.

השתלות שיניים

השתלות שיניים מתאימות גם למצבים של חוסר בשן בודדת שנוצר לדוגמא לאחר תאונה או לאחר עקירה, וגם למצבים בהם קיים חוסר של שורת שיניים שלמה.

מרגע תחילת תהליך ההשתלה ועד סופו חולפים לרוב כארבעה חודשים. לאחר לקיחה של המידות המתאימות וצילום פנורמי של הלסת, תגיעו אל רופא השיניים לצורך החדרת השתל לעצם הלסת.

טיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית ופרט לתחושת לחץ הוא אינו כואב כלל. תחילה הרופא מבצע חתך בחניכיים וחושף את עצם הלסת.

אל תוך העצם הרופא קודח חור שלתוכו הוא מכניס את בסיס השתל. בסיס זה מהווה תחליף לשורש של השן. לאחר מכן הרופא סוגר את בסיס השתל בבוגר ותופר חזרה את הלסת. מכאן והלאה מתחיל תהליך קליטה של השתל בלסת. תהליך זה אורך לרוב כארבעה חודשים.

במידה וקיים חוסר של עצם ניתן להשתמש בחומרים סינתטיים וטבעיים כדי להשלים את החסר. לא ניתן לבצע השתלה אם יש חוסר רב מידי בעצם. חוסר כזה יכול להיווצר אם עבר זמן רב מאז שהשן המקורית איננה ולכן העצם עברה ספיגה.

לאחר ארבעה חודשים רופא השיניים חושף את השתלת ע"י פתיחת החניכיים. הוא מוציא מתוך השתל את הבורג ובמקומו מכניס את הבורג עליו הוא מדביק את השן התותבת.

טיפול בכאבי שיניים לאחר השתלה וטיפולים אחרים

לאחר טיפולי שיניים מסוימים כמו השתלה או עקירה כירורגית, נהוג ליטול אנטיביוטיקה במשך מספר ימים כדי למנוע זיהומים אפשריים בלסת הרגישה והפצועה. האנטיביוטיקה אמנם משככת כאבים אולם לרוב אין היא מספיקה.

ב- 24 השעות הראשונות לאחר ההשתלה צפויים כאבים, ומרבית רופאי השיניים ממליצים ליטול משככי כאבים אחת לשמונה שעות. ניתן ליטול משככי כאבים מכל הקבוצות וזאת בלבד שאין לאדם רגישות לאחד מהם או התוויות נגד. משככי כאבים מוכרים הם:
קבוצת הפארצטמול- אקמול, אקמול פורטה, דקסמול, טיילנול.
קבוצת האנטי דלקתיים הלא סטרואידיים- איבופרופן, נורופן, נורופן פרוטה, אדוויל, אספירין, אדקס.
ניתן בהחלט גם ליטול אופטלגין או וידלגין.

חלק ממשככי הכאבים מגיעים בצורת קפסולות המכילות ג'ל או טיפות שיש להמיס במים לפי ההוראות שעל הקופסא. תרופות המגיעות בצורה כזו נספגות מהר יותר אל זרם הדם ומקלות על הכאב בצורה מהירה יותר. להרחבה בנושא: כאבי שיניים באתר הכאב

לאחרונה התוודענו דרך התקשורת לסיפורה של אישה צעירה שכמעט הייתה צריכה לעבור השתלת כבד לאחר נטילת נורופן כדי לשכך כאבים של עקירת שיניים. חשוב לזכור כי תופעה זו הינה תופעת לוואי נדירה של התרופות משככות הכאבים, אולם אף על פי כן אין לעבור על המנה המומלצת ויש לשים לב להנחיות לנטילת התרופה.

אין לקחת משככי כאבים לפרק זמן ממושך מאוד. במידה והכאבים הם בלתי נסבלים גם שלושה ימים לאחר הטיפול, יש ליצור קשר עם רופא השיניים ולהתייעץ עימו.

ראו גם:

טיפול בכאבים במפרק הלסת: מטיפול ביתי בלייזר ועד תרופות

מפחדים מטיפולי שיניים? ניתן לבצע חלק מהם תחת הרדמה מלאה

התמודדות פסיכולוגית עם רופא שיניים

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!