ציפוי שיניים בחרסינה – כל מה שצריך לדעת ויותר

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


כל אדם לומד כיצד לנסות לשמור על בריאות השיניים שלו כבר מילדותו. הבעיה היא שבתחום הזה יש פעמים רבות פער עצום ביןציפוי שיניים בחרסינה הרצוי לבין המצוי, למשל עקב תזונה לא נכונה, היגיינה שאינה מספקת של השן או סיבות אחרות. כל אדם יסבול מבעיות שיניים בשלב מסוים של חייו, הדורשות ממנו הוצאות רבות עבור סתימות, טיפולי שורש, כתרים ובמקרים המורכבים גם השתלת שיניים וטיפולים אחרים, שעלולים להיות כרוכים בתשלום גבוה מאוד במצטבר.

ציפוי חרסינה (מכונה גם "למינציה" או "למינייט") נמצא בשימוש רפואת השיניים כבר שנים. הוא חשב כיום לאחד הפתרונות היותר מומלצים שיש לכמה מבעיות השיניים הנפוצות ביותר, בעיקר במישור האסתטי, ולכן כדאי שתכירו את המאפיינים והיתרונות שלו.

מהו ציפוי שיניים בחרסינה? ומתי כדאי לשקול אותו?

המטרה העיקרית של ציפוי חרסינה לשיניים היא להתמודד עם התרחיש הנפוץ בו השיניים מאבדות מהגוון הלבן שלהן עם הזמן, נסדקות, נשברות או מתעקמות. התהליך מבוסס על הדבקה של ציפוי חרסינה דק לשן, תוך התאמה מלאה של הציפוי למאפיינים ולמידות של השן. בפועל מבצע הרופא הסרה של שכבה דקה של אמייל השן, ומחבר במקומה שכבת חרסינה דקה. הציפוי מביא לשיפוי משמעותי בצורה, באורך ובגוון השן, עשוי להביא לפתרון פגמים קיימים בלסת (למשל רווח בין השיניים) ומשתלב היטב במשוואה הדנטלית הכללית.

חשוב לציין בשלב הזה כי ציפוי שיניים בחרסינה הוא ברמת העיקרון טיפול בעל משמעות אסתטית, שבא לתקן פגמים חזותיים בשן – ובעיקר במראה של שיניים קדמיות שהן גם הבולטות יותר. הוא נחשב לטיפול שמרני במידה מסוימת, המתייחס בעיקר לחלקה החיצוני של כותרת השן. להבדיל מכתרים, הטיפול אינו כולל השחזה של כל השן. גם כאשר נדרשת הסרה של חומר השן על מנת שניתן יהיה למקם את הציפוי, מדובר בכמות מעטה של חומר המוצא בעיקר מחלקה הקדמי של השן. הציפוי אינו יכול להחליף את הטיפול בבעיות שיניים קיימות, על אחת כמה וכמה מורכבות.

לא כל החרסינות נוצרו שוות

סוגי החרסינה השונים לא נבחרו סתם. חומרי השחזור בהם נעשה שימוש כיום נעשים חזקים במיוחד. למעשה, הציפויים המשובחים יהיו קשים ועמידים יותר מאשר השיניים הטבעיות מפני הפגעים שעלולים לתקוף את השן. בהקשר הזה, הדעה המקובלת היא שהציפוי מאפשרת "להצעיר" את השן כמה עשרות שנים, כך שהיא תהיה במצב דומה לזה שאפיין אותה בשנות הנעורים של האדם למשל.

ציפוי למינציה אינו עמיד בכל תרחיש, אולם ההנחה היא שהוא יוכל להישמר היטב לתקופה של שנים ארוכות. במיוחד כאשר מקבלים מראש את ההחלטה הנכונה לא להתפשר בציפוי עליו מתבססים או בגורם שלוקח על עצמו את השלמת המלאכה.

כשהטכנולוגיה נכנסת ומשנה את התמונה

ציינו קודם לכן כי ההתבססות על ציפוי שיניים אינה דבר חדש בעולם הדנטלי כיום. מה שחשוב להדגיש הוא שהתחום הזה אינו קופא על שמריו ולא רגע אחד. משנה לשנה ציפויי השיניים משתדרגים והופכים להיות דקים וטבעיים הרבה יותר, כך שהם נראים בדיוק כמו "הדבר האמיתי". כלי העבודה וחומרי החרסינה משתפרים אף הם, והתוצאה בולטת היטב.

מכיוון שבריאות השן היא מטרה נשגבת, אסור להתפשר בבחירת הרופא או המרפאה שמקבלים את המושכות. מומלץ לוודא שהם מחזיקים בהכשרה הנדרשת, סוגיה שאינה מובנת מאליה: בכל שנה אנחנו שומעים על "רופאי שיניים" שמציעים שירותים בתחום למרות שהם חסרים את ההשכלה הפורמלית המלאה הדרושה לכך. רצוי לבדוק באילו שיטות עובדת המרפאה, לבקש מאנשיה סקירה של החומרים שהם עובדים עימם ולאתר במידת הצורך חוות דעת של לקוחות קודמים או קיימים שלהם. בדרך זו אפשר להגדיל את הסיכויים לבחירה מוצלחת של מומחה לביצוע ציפוי שיניים בחרסינה.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!