מי פה ודרכי שימוש מומלצות

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שימוש במי פה: מומלץ או לא?רוב האנשים יודעים שהשימוש במי פה חיוני לשמירה על היגיינת ובריאות הפה, אך האם כך באמת הדבר? האם בדקנו אי פעם מה מכילים מי הפה והאם הם באמת מועילים לבריאות שלנו? האם ישנן חלופות אחרות שישלימו את תהליך צחצוח השיניים?

סוגי מי פה מומלצים

קיימים סוגים שונים של מי פה וכדאי לנו להכיר אותם ולעמוד על ההבדלים ביניהם. הסוג הראשון הינו מי פה המבוססים על פלואור ומטרתם למנוע עששת.

המלצה להשתמש במי פה המכילים פלואור מתאימה לילדים הסובלים מנטייה לעששת, או בקרב מבוגרים שסובלים מבעיה של הפרשת רוק. הסוג השני הינו מי פה אנטי בקטריאליים אשר השימוש בהם יומלץ בקרב אלו הסובלים מבעיות חניכיים. הסוג השלישי של שטיפות פה מיועד להפחתת ריח רע מהפה, ובדרך כלל הן מכילות נוסחה ייחודית המשלבת בתוכה גם חומרי ריח.

מי פה והסכנות בזמן השימוש

מי פה מכילים מגוון רחב של חומרים, אשר לחלק מהם יש השפעה ישירה לא רק על חלל הפה, אלא גם על איברים אחרים בגוף – ולא תמיד לטובה. החומר העיקרי עליו מתבססים כל סוגי מי הפה הינו אלכוהול, חומר פשוט לכאורה, הנועד לחיטוי. אך מעבר לחיטוי של חלל הפה ומעבר לפגיעה בחיידקים הרעים הנמצאים בו, הרי שהאלכוהול פוגע גם בחיידקים הטובים ובכך מפר את האיזון הטבעי של הגוף.

חומרים נוספים שלא מומלץ לצרוך, אך קיימים בשטיפות הפה ההיגייניות, הינם חומרים  אנטי בקטריאלים, כמו כלוריקסידין, אשר נמצאים במי הפה, עלולים לפגוע בחיידקים הבריאים של הקיבה – אלו שנועדו להגן עליה. כך, שאם בטעות נבלע חלק ממי הפה, באופן תדיר, אנחנו עלולים לגרום לפגיעה.

כימיקל נוסף שמצוי במי פה הינו טריקלוזן, אשר משבש את המערכת ההורמונלית שלנו. סכנה נוספת העלולה להיווצר כתוצאה משימוש במי פה הינה היחלשות של האימייל, החומר המגן על השן.

מעשנים? מי פה לא יעזרו לכם

שימוש נכון ומדוד של מי פה לא יפגע בבריאות שלכם בצורה הרסנית, אך ישנם אנשים אשר בהחלט לא מומלץ להם להשתמש במי פה, ואלו הם אוכלוסיית המעשנים. מרבית המעשנים סובלים מריח רע מהפה, וכתוצאה מכך צורכים בכמות גבוהה יותר מי פה, על מנת לרענן את הנשימה.

השילוב בין עישון, היוצר חלל פה יבש, עם חומרים אנטי בקטריאליים המיועדים להרוס את החיידקים בפה, עלול להעלות את האחוזים לחלות בסרטן הפה.

החלופות האפשריות למי פה

אם תשאלו את רופאי השיניים האם קיימת חובה להשתמש במי פה, רובם יגידו שלא, אלא אם כן אתם סובלים ממחלת חניכיים המצריכה שימוש ייעודי של מי פה מיוחדים. אז מה ניתן לעשות על מנת להשלים את פעולת צחצוח השניים ולשמור על היגיינת הפה?

הפתרון פשוט. שטיפה הפה עם סודה לשתייה אחת ליום. היתרון בכך טמון בעובדה כי הסודה מפחיתה את רמת החומציות של הפה ובכך מעודד את היווצרותם של החיידקים הטובים. אפשרות פשוטה ונוספת היא מסטיק ללא סוכר, אשר מגביר את ייצור הרוק ויוצר סביבה נוחה להתרבות החיידקים הטובים.

נראה כי השימוש במי פה אינו הכרחי, ולא קיימת התוויה רפואית לשטיפת הפה עם מי פה. אך מומלץ תמיד להיוועץ עם רופאי השיניים, על מנת לקבל חוות דעת אישית המתאימה למצב בריאות השיניים והחניכיים. במידה ואין כזו, אתם בהחלט יכולים לפטור את עצמכם מהצורך לרכוש מי פה.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!