טיפול בשיניים שבורות

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

טיפולמראה השיניים משפיע באופן ניכר על מראה הפנים בכלל. שיניים מלאות, יפות ומטופלות משוות מראה בריא ואסתטי.

שיניים פגומות, לא מטופלות או שבורות, משוות לפנים מראה מוזנח, מוזר ואף מבוגר. שיניים יכולות להישבר עקב גורמים שונים: טראומה או מכה, עששת קשה, מחלות או מסיבות נוספות אחרות. שן שבורה איננה אסתטית, ואם אינה מטופלת עלולה לגרום לנזק מתמשך. לכן יש צורך, לאחר ששן נשברת, לגשת במהירות לרופא השיניים לשם שיקום וטיפול בשן השבורה.

גורמים לשבירת שיניים

לשבירת שיניים יכולים להיות גורמים רבים ושונים. אבחון הגורם לשבירת השיניים הוא משמעותי להתאמת הטיפול וכן למניעת הישנות מקרים דומים. הסיבות האפשריות לשבירת שיניים הן:

  • מכה או נפילה.
  • עששת קשה (שיניים שלא עוברות צחצוח קבוע וטיפולי שיניים קבועים).
  • שחיקת וחריקת שיניים הנעשית בעוצמה ולאורך זמן עד שהשן נחלשת.
  • כסיסת ציפורניים.
  • שחזורי שיניים שלא בוצעו בצורה נכונה, ועוד.

חשיבות הפניה המוקדמת והאבחון המוקדם על ידי רופא שיניים

תופעה של שבירת שן דורשת אבחון מהיר על ידי רופא שיניים. הסיבה לכך היא שיש להעריך את גודל הנזק, היכן בדיוק נשברה השן (האם רק בחלק החיצוני או גם באזור שורש השן והרקמות הרכות? האם נשברו שיניים נוספות? האם שיניים נוספות בדרך לתהליך דומה?

את האבחון מבצע הרופא בעזרת עריכת בדיקה מעמיקה וכן צילומי רנטגן. בעקבות תוצאות הבדיקה יחליט הרופא איזה סוג של בניה או שיקום שן הוא הטיפול המתאים.

סוגי טיפולים לשיניים שבורות

סתימה – סתימה מומלצת לשבר חיצוני הפוגע בעיקר באמייל השן. שבר חיצוני בשכבת האמייל בלבד אינו דורש פעמים רבות טיפול רב מעבר לשיוף עדין של השן. אולם, ישנם שברים חיצוניים החושפים את החלק הפנימי והפגיע של השן הנקרא דנטין. במצבים אלה נדרשת סתימה של החלק החשוף על מנת להגן על השן ולהשלים את החסר. סוג הסתימה הפופולארי במקרים של שבירת שן הוא סתימת אמלגם. סתימות מסוג זה יכולות להחזיק מעמד במשך 20 שנה ולשמור על מראה לבן ואסתטי.

גשר או כתר – לעתים נשבר חלק גדול מהשן, ולא ניתן להשלימו בעזרת סתימה. כמו כן, ישנם מצבים, כמו לאחר מכה חזקה, בהם נשברות כמה שיניים. במצבים אלה מומלץ להתקין כתר או גשר על החלקים החסרים. ישנם שני סוגי גשרים הנהוגים במקרים אלה. הסוג הפופולארי יותר הוא כתר או גשר הבנוי מתכת ומצופה בחרסינה. זהו כתר קל ומהיר להכנה, ומחירו זול יותר. הסוג השני הוא כתר העשוי מחרסינה בלבד. כתר זה הוא קשה יותר להכנה, לוקח זמן רב יותר ודורש מיומנות ביצוע גבוהה מצד הרופא. עם זאת, כתר מסוג חרסינה הוא אסתטי יותר.

ציפוי שיניים – במצבים של שבר בשיניים הקדמיות לעתים מספיק ציפוי חרסינה לשיניים השבורות.

טיפול שורש – ישנם מצבים של שבירת שיניים בהם הנזק עמוק ומגיע עד לאזור השורש ואזור מוך השן. במצבים אלה נדרש טיפול שורש מעמיק. מכיוון שטיפול שורש בסופו של דבר מחליש את השן, נהוג להתקין גם כתר על שן שעברה טיפול זה כדי לחזקה.

טיפול חניכיים – ישנם מצבים בהם המכה שקיבלה השן גרמה לפגיעה בחניכיים ולהופעת דלקת. ישנה חשיבות גדולה לטיפול בדלקת החניכיים מכיוון  שחניכיים שאינן מטופלות עלולות לגרום לנזק מתמשך ועמוק לשיניים, עד כדי נשירת ואובדן שיניים.

שבירת שן, אם כן, דורשת פניה מהירה לרופא השיניים לשם אבחון מעמיק של הנזק, קביעת התאמת הטיפול ומניעת נזק מתמשך.

עוד בנושא:

הסיבות להשתלת שיניים

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!