מרכז המומחים להשתלות וטיפולי שיניים | התקשרו וקבלו הצעה משתלמת לטיפול

חשיבות קיום טיפולי שיניים בתדירות גבוהה

כל אדם צריך במהלך חייו לעבור טיפולי שיניים שונים כמו סתימה, עקירה טיפול שורש וכו'. טיפולי השיניים נדרשים על מנת לשמור על השיניים בריאות ושלמות ובכך להימנע מהצורך בטיפול משמעותי יותר בעתיד.

חשוב לציין ששמירה על השיניים והקפדה על טיפול מניעתי מפחיתים את הצורך בטיפולי שיניים קשים יותר, ובזכות הקפדה על צחצוח נכון, היגיינה וביצוע טיפולים בסיסיים ניתן בהחלט להימנע ממצבים כמו טיפולי שורש או השתלת גשרים ושתלים דנטליים.

בדיקת שיניים

כל אדם זקוק לבדיקת שיניים אחת לחצי שנה, במהלכה רופא השיניים בוחן את מצב השיניים וממליץ על טיפולים כדאיים.

מדובר בבדיקה קצרה בה בודקים את מידת הפגיעה של השיניים ומחפשים עששת וחורים. פעמים רבות בדיקה זו מובילה לאבחנה הדורשת טיפול, ובזכות האבחון המוקדם והטיפול המהיר ניתן כמובן להימנע מהתדרדרות המצב ומהצורך בטיפול מתקדם יותר.

טיפול שורש

אחד הטיפולים הקשים פיזית ואחד הגורמים העיקריים לפחד מרופא השיניים הוא טיפול שורש. זהו טיפול הנדרש ברגע שהעששת הגיעה אל שורשי השיניים וגרמה שם לנזק רב. במקרה זה, יש צורך לקדוח חור עמוק ביותר, לנקות את העששת ולהשתיל כתר.

מדובר בטיפול כואב מאוד ולא נעים המגיע לאחר הזנחה ממושכת של השיניים. סופו של הטיפול הוא כאמור השתלת כתר, הנדרש על מנת לספק לשיניים את היכולת התפקודית הנדרשת לאכילה ודיבור.

עקירה

במקרים של שיניים רקובות מאוד או שיניים במצב רע ביותר אין ברירה אלא לבצע עקירה ולהוציא את השן החוצה. במקרים אלו, העקירה נדרשת על מנת למנוע את התפשטות הדלקת ולהפסיק את הכאב העז.

לאחר העקירה, יש להחליף את השן שהוצאה בשן מלאכותית – בדרך כלל שתל דנטלי. במקרים שעוקרים שורה של שיניים, מחליפים אותן בגשר, שהוא רצף של שיניים מלאכותיות המורכב בתוך הפה. הטיפולים להחלפת השיניים הם טיפולים מורכבים ביותר המבוצעים על ידי מומחים לשיקום הפה. מדובר בטיפולים ארוכים הדורשים סדרה של פגישות שבסיומה הפה מקבל מראה חדש.

עקירה שן בינה

אחד המצבים הכואבים ביותר בתחום רפואת השיניים הוא שן בינה כלואה. שיני הבינה צומחות בדרך כלל לאחר גיל 18, ופעמים רבות לא גדלות בצורה נאותה. כתוצאה, צמיחת השיניים הלקויה גורמת לכאב רב וליצירת דלקת באזור, ואין ברירה אלא לעקור את השיניים. בניגוד לשיניים אחרות, לאחר עקירת שיני בינה אין צורך בהרכבת שתלים מכיוון שאלה שיניים הממוקמות באחורי הפה וחסרות תפקיד משמעותי.

לעתים, שן הבינה עדיין לא יצאה החוצה בצורה מושלמת, ואלה מצבים הנקראים "שן בינה כלואה" ודורשים טיפול כירורגי. במצבים אחרים, שן הבינה גורמת לכאבים לאחר שיצאה החוצה, ואז ניתן להסתפק בעקירה רגילה.

יישור שיניים

פעמים רבות שיניים שאינן ישרות גורמות לבעיות תפקודיות קשות, כמו קשיי אכילה, הצטברות חלקי מזון בין השיניים הגורמים לדלקות ופוגעים באסתטיות הפה.

על כן, מומלץ לכל אחד לעבור טיפולי שיניים במידה ומצב השיניים מפריע. יישור השיניים לא רק משפר את המצב האסתטי אלא גם מביא לשימוש נכון וטוב יותר בפה ועוזר למניעת מחלות פה שונות.

יש לציין שלמרות שרוב המטופלים ביישור שיניים הם ילדים ובני נוער, טיפול זה אפשרי גם למבוגרים, וכיום אורתודנטים שונים מספקים סוגים שונים של טיפולי יישור שיניים המתאימים גם למבוגרים.

ניקוי שיניים והלבנה

כל אחד רוצה שיניים ישרות ונקיות, ולכן כדאי מאוד לבצע טיפולי ניקוי שיניים אצל השיננית. טיפולים אלה עוזרים למניעת הצטברות פלאק, הפחתת דלקות החניכיים ושמירה על שיניים נקיות לאורך זמן. כמו כן, קיימים טיפולים שונים להלבנת השיניים, המומלצים לכל אחד שרוצה שיניים לבנות ובוהקות.