מרכז המומחים להשתלות וטיפולי שיניים

השתלת שיניים למבוגרים


השתלת שיניים למבוגריםבעיות שיניים בגיל השלישי הן בעיות נפוצות עקב ירידה בתפקוד של הגוף שלנו ובלאי טבעי. השתלת שיניים למבוגרים בעבר לא הייתה מוכרת בכלל, הפתרון היחיד הקיים היה שיניים תותבות שהן יכולות באמת להיות פתרון במקרים מסוימים, אך היום יש כל כך הרבה תחליפים אשר מציעים ללקוח יתרונות מגוונים שחובה להכיר את כל אפשרויות השתלת שיניים למבוגרים. 

 

מתי צריך השתלת שיניים למבוגרים?

השתלת שיניים למבוגרים יכולה לקרות עקב מגוון סיבות, לכל אחת מהסיבות יש להתייחס באופן אחר וכמובן, טרם השתלת שיניים למבוגרים יש להגיע לרופא מומחה אשר בוחן את הטיפול הרלוונטי לכם. לרוב, כאשר מדובר על האוכלוסיה הבוגרת נרצה להימנע ככל הניתן מהשתלת שיניים בהרדמה מלאה. הנה כל הסיבות בגללן יש צורך בהשתלת שיניים:

תהליך השתלת שיניים למבוגרים

השתלת שיניים למבוגרים הוא תהליך יותר רגיל וסבלני מאשר השתלת שיניים לגילאים צעירים יותר. טיפול השתלת שיניים מעניק פתרון לכל מי שסובל מבעיה אסתטית ותפקודית בכל גיל, אך בחירת התהליך היא הקריטית. ישנן שיטות שונות להשתלת שיניים, השתלת שיניים ביום אחד, all on 4 ועוד. בהתאם למצבו של המבוגר אנו נדע איזו שיטה היא המתאימה ביותר, במקרים רבים של סוכרתיים, לחץ דם חריג או כל תסמין רפואי אחר נרצה להימנע מהרדמה מלאה. שימו לב, בתי חולים פרטיים ראשיים לבצע הרדמה מלאה רק תחת תנאים מסוימים שאינם זהים לתנאים של בתי חולים מוכרים ולכן, יש להגיע אך ורק למקום מקצועי אשר עומד בתקנים של משרד הבריאות ומתלווה את ההשתלה רופא מרדים מומחה. 

 

השתלת שיניים למבוגרים היא מאתגרת יותר, גם מבחינת הבירוקרטיה סביב התהליך עצמו וגם התהליך עצמו כאשר עצמות החניכיים הן בדרך כלל רכות ולכן, ההשתלה חייבת להיות מבוצעת על ידי רופא מומחה. בכל הנוגע לבירוקרטיה סביב הגעה לתהליך, ישנם קשישים רבים אשר חיים בבתי אבות או שאין להם אפשרויות סיעוד מורחבות והם בעלי הגבלת תנועה. חשוב למצוא מרפאה מקצועית אשר תעניק לאותו מבוגר את אפשרויות ההגעה לבית החולים, צוות המרפאה יוכל להעניק לרוב מענה לבעיה.

 

השתלה דנטלית למבוגרים 

השתלה דנטלית למבוגרים הוא תהליך של השתלת שיניים תחת הרדמה מקומית ככה שהמטופל לא חש בכלום במהלך הטיפול. ישנם יתרונות וחסרונות להשתלת דנטלית, אך בקרב מבוגרים היא השיטה הנפוצה והבטוחה ביותר. בתום ההשתלה יקבל המטופל שיניים חזקות ויציבות אשר מאפשרות לו ללעוס ולאכול בצורה חופשית ובטוחה. כפי שציינו, יש שיטות שונות להשתלה דנטלית, אך השיטה הנכונה היא נקודתית למעט מקרים בהם אותו אדם יכול לעבור הרדמה כללית ואז נרצה לבחור בשיטה מזורזת יותר – השתלת שיניים ביום אחד. השיטה מקנה למטופל שתל דנטלי שמחליף את בסיס השן הפגועה, מעין בורג אשר מחובר לעצם הלסת ועליו נמצאת השן. ישנן יתרונות רבים להשתלה דנטלית:

 

מה בנוגע לשיניים תותבות?

אז מה רע באמת בלבחור בשיניים תותבות? שיניים תותבות הן בחירה של אנשים מסוימים, אך לרוב הבחירה נובעת מחוסר ידע, הפתרון של שיניים תותבות הוא מיושן. שיניים תותבות הן תחליף מלאכותי, תותבת שלמה נשלפת והן לרוב עשויות מאקריל הנשען על עצמות הלסת והחניכיים. החיסרון בדבר הוא שלא מדובר על שיניים קבועות, הן יכולות ליפול במקרים מסוימים, רבים מציינים כי שיניים תותבות מלוות בכאבים וחוסר נוחות במקרים מסוימים, לוקח זמן רב להתרגל ללעיסה עם שיניים תותבות וישנם מזונות קשים שלא ניתן ללעוס בעזרת שיניים תותבות. לכן, הבחירה בשתלים דנטליים היא עדיפה על פני שיניים תותבות. 

 

Exit mobile version