השתלות שיניים ממוחשבות

השתלת שיניים ממוחשבותהשתלות שיניים מהוות פריצת דרך משמעותית בתחום רפואת השיניים. אם עד המצאת ההשתלות נדרשו אנשים אשר איבדו שיניים קבועות להיעזר בפלטה שהייתה מאד לא נוחה, הרי שמרגע המצאת השתלות השינים זכו אנשים אלה לפתרון נח וארוך טווח ששיפר בצורה משמעותית את איכות חייהם.

עם זאת, במשך שנים חששו אנשים רבים מפני השתלות שיניים עקב הכאב והשיקום הארוך שהיה כרוך בטיפול זה. התקדמות משמעותית בתחום, ופיתוח של השתלות שיניים ממוחשבות הפכו גם טיפול מורכב זה לקצר פשוט וכמעט נטול כאבים.

מהן השתלות שינים ממוחשבות?

השתלות שינים ממוחשבות הן טיפול של השתלת שיניים המתוכנן רובו ככולו במחשב, כך שכאשר השתל מגיע לפיו של המטופל הוא מותאם בצורה מדויקת לפה ומושתל במקום הנכון תוך דקות ספורות במינימום כאב והתערבות.

מהלך הטיפול

לפני הטיפול מבוצע למטופל צילום CT המיוחד להשתלות שיניים ממוחשבות, והוא מדויק וחדשני יותר מצילומי ה CT הנפוצים בשוק (רמת הדיוק בצילומי CT מיוחדים אלה היא פי 8 מצילומי ה CT הרגילים). תכונה חשובה נוספת של צילום זה היא שהוא תלת מימדי. על בסיס הצילום המדויק יתכנן הרופא את השתלים.

התוכנה עם הצילום מועברת ישירות אל המחשב של הרופא, ועל גבי הצילום מבצע הרופא את תכנון השתלים.

הרופא יכול לראות, למדוד ולתכנן באופן מדויק את ההשתלה, מכיוון שהצילום נותן לו תמונה מדויקת של פה המטופל: רוחב המקום הפנוי להשתלה, גובה ועובי הלסת, ועוד נתונים חשובים ומשמעותיים.

לאחר שהרופא מנתח את כל הנתונים שמספק לו צילום ה CT , ומתכנן את ההשתלה על גבי המחשב, ניתן לעבור לשלב הבא, ולהמיר את הנתונים לשבלונה.

השבלונה היא העתק מדויק של לסת החולה, עשויה מסיליקון, עם המיקום המדויק של השתלים המתוכננים. המקום המתוכנן לשתלים מנוקב בנקב דרכו יוחדר השתל. הנקב בשבלונה מופיע בזוית ובמיקום שבהם יוחדר השתל.

תהליך השתלות שיניים ממוחשבות

עד כה, בוצעו השלבים המרכזיים והחשובים ביותר בתהליך השתלת שיניים ממוחשבות. כל השלבים הללו התבצעו ללא המטופל אלא על ידי הרופא בלבד. בשלב ההשתלה השבלונה מולבשת על הלסת של המטופל.

השתלים מוחדרים למיקום המיוחד המסומן על גבי השבלונה. הזמן שאורך להחדרת כל אחד מהשתלים הוא 10 דקות בלבד, כך שגם אם המטופל זקוק לשתלים בכל הפה ההשתלה לא תארך יותר משעה.

החשוב מכל הוא כי אין צורך בחתכים, תפרים או התערבויות אחרות הגורמות כאבים, דלקות וסבל.

לאחר שהוחדרו כל השתלים הרצויים למקומם, ניתן להסיר את השבלונה.

השתלים הם בעצם ברגים אשר עליהם יוברג גשר שיניים מלא. לאנשים הזקוקים להשתלת שיניים מלאה, יידרשו לרוב 4 שתלים בלסת התחתונה ו 6 שתלים בלסת העליונה.

היתרון הגדול: המטופל יוצא מהמרפאה עם שיניים

בעבר, לפני ההתקדמות להשתלת שיניים ממוחשבות, לאחר השתלת הברגים עדיין לא היה ניתן להבריג את השיניים, מאחר והיה נדרש זמן ללסת ולחניכיים להחלים מהניתוח. בזכות השתלת השיניים הממוחשבת, המטופל יוצא ממרפאת הרופא עם שיניים.

לאחר הרכבת השתלים מורכב עליהם גשר זמני, אשר יורכב על שיני המטופל עד שהגשר הקבוע יהיה מוכן. אולם אם בעבר נדרשו מטופלים להרכיב גשר נשלף, לא אסתטי ולא נח, הרי שהשתלת שינים ממוחשבת מאפשרת להתקין מיד את הגשר באופן יציב, מחובר לשתלים.

השתלת שיניים ממוחשבות ללא כאבים וללא תופעות לוואי

רוב המטופלים שעברו השתלת שיניים ממוחשבת מדווחים כי מיד לאחר ההשתלה הם יכלו ללא קושי לחזור לשגרת יומם: לאכול כרגיל ולתפקד. זאת בניגוד לעבר, שניתוח השתלת שיניים גרר אחריו תקופה בה חווה המטופל כאבים, קושי לאכול ואף צורך בתקופת מחלה או החלמה.

השתלת שיניים ממוחשבת, אם כן, מאפשרת השתלת שיניים מהירה וללא כאבים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

טיפול בדלקת חניכיים בבית: ממניעה דרך טיפול לייזר ועד תרופות טבעיות

השתלת שן בודדת